piątek, 17 stycznia 2014

Jajecznica z cukinią i kiełkami

Tym razem mam coś na wytrawnie, a smakowało mi tak bardzo, że jadłam na kolację i na śniadanie następnego dnia. Kupiłam kiełki na patelnię, które zawierały kiełki soczewicy, ciecierzycy i fasolki mung  -okazały się one po prostu rewelacyjne! Zawierają dużo białka, witamin i protein, są świetnym uzupełnieniem codziennej diety, zwłaszcza w zimie :) Dzisiejszy przepis jest szybkim, łatwym, pysznym i zdrowym daniem, a mianowicie jest to...

 JAJECZNICA Z CUKINIĄ I KIEŁKAMI

Składniki:

1 łyżeczka oliwy z oliwek
1 mała cebula dymka
pół małej cukinii
2 wiejskie jajka (u mnie 1 b. duże, drugie mniejsze)
kilka garści kiełków
2 łyżki wody
przyprawy i zioła 
Sposób przygotowania:

Na patelnię wlać oliwę z oliwek, podgrzać chwilkę, wrzucić pokrojoną w kostkę cebulę i smażyć aż będzie szklista. Cukinię umyć i pokroić w kostkę, wrzucić na patelnię, podlać 2 łyżkami wody i poddusić. Dodać rozbełtane jajko z przyprawami (u mnie pieprz ziołowy i mieszanka ziół), potrzymać kilka sekund na patelni i jeszcze zanim jajko się zetnie, wrzucić kiełki (myślę, że można dodać je też razem z cukinią, żeby bardziej się podsmażyły) i jeszcze chwilę podsmażyć. Potem wyłożyć na talerz i zajadać się (polecam z chlebem).
                                                                 Smacznego! :)

2 komentarze:

Śmiało wyraź swoje zdanie! Każdy Twoje słowo się liczy :)