środa, 19 lutego 2014

19.02.14/ Bananowa jaglanka

Jakie to było pyszne! Tak dawno nie jadłam kaszy jaglanej, nawet nie pamiętam, kiedy ostatni raz. Chyba przed Świętami - wtedy skończyła się moja kilogramowa torba. Miałam czekać, aż w moim domu znajdzie się kolejna wielka paczka, ale przez te wszystkie blogowe jaglane pyszności, wczoraj nie wytrzymałam i wzięłam w sklepie małą paczuszkę. Na kilka śniadań starczy - a może i na parę obiadów :) Po tak długiej rozłące z jaglanką, postawiłam cudowne trio - czyli banana, masło orzechowe i gorzką czekoladę :D Inspirowałam się tym przepisem - nie wiedziałam z jakich proporcji ją ugotować, a te były idealne :)


~~Bananowa jaglanka na mleku z cynamonem, bakaliami, masłem orzechowo-kokosowym, czekoladą i resztą banana~~

1 banan
1/4 szklanki kaszy jaglanej
3/4 szklanki mleka
2 łyżeczki masła orzechowo-kokosowego
garść bakalii (orzeszki ziemne, rodzynki, pokrojona figa)
gorzka czekolada 90%
cynamon

Kaszę jaglaną prażymy w suchym garnku do czasu gdy poczujemy ładny, orzechowy zapach. Zalewamy ją mlekiem, mieszamy i gotujemy chwilę pod przykryciem. Po chwili dodajemy 1 łyżeczkę masła i część pokrojonego w plasterki banana, mieszamy. Gotujemy aż kasza wchłonie mleko i zmięknie. Dodajemy bakalie i cynamon. Przekładamy do miseczki, posypujemy cynamonem, ozdabiamy bananem, czekoladą i masłem orzechowym. 
Smacznego!






Śniadanie mistrzów
Zainspiruj się kaszą! II edycja
Love masło orzechowe edycja III







16 komentarzy:

  1. o boze pyszne! lece do kuchni robic na sniadannko:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daj znać jak wyszło, jeśli się zdecydowałaś :)

      Usuń
  2. Zdecydowanie najlepsze połączenie , też uwielbiam jaglaną i jest u mnie w szafce zawsze :) !

    OdpowiedzUsuń
  3. Taka trochę jaglanka Elvisa - a on wiedział, co dobre ;p

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Prawda. Mogłabym jeść codziennie i chyba by mi się nie znudziło :)

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  5. Wygląda przecudownie, muszę kiedyś taką zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jaglanka z bananem i PB to chyba najlepsze śniadanko pod słonćem
    A te masełko to domowe ?

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie robiłam jeszcze bananowej jaglanki, a szkoda! Muszę koniecznie to nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń

Śmiało wyraź swoje zdanie! Każdy Twoje słowo się liczy :)