czwartek, 20 lutego 2014

20.02.14/ Placuszki ryżowe

Dzisiaj trochę eksperymentalne śniadanie, ale za to jakie pyszne! :) Może wydaje mi się jeszcze lepsze, dlatego, że w ogóle wyszły - bo nie mam talentu do placków. Wczoraj zostało sporo ryżu z obiadu i chciałam go wykorzystać w śniadaniu, ale nie miałam ochoty na ryż na mleku - chociaż tak jest również smaczny. Przypomniałam sobie, że kiedyś już robiłam naleśniki z kaszy jaglanej. A skoro da się z jaglanej, to czemu nie z ryżu? I to był właśnie strzał w dziesiątkę! :D Placuszki są mięciutkie, ładnie wysmażone i po prostu smaczne. Na początku chciałam zrobić jednego, dużego placka, ale nie wiedziałam, czy wyjdzie, więc zrobiłam też kilka mniejszych. Wyszedł jeden duży i cztery małe - jednego ukradłam z patelni i zjadłam bez żadnych dodatków. "Na czysto" też smakowały bardzo dobrze. Przypominają trochę ryż z jabłkami, bo to właśnie te owoce dodałam do placków. W ostatniej chwili, ale to im nie zaszkodziło. Mają też lekki kokosowy aromat, bo do ich smażenia użyłam oleju kokosowego :)

PANCAKES RYŻOWE Z JABŁKIEM
~~smażone na oleju kokosowym; podane z jogurtem naturalnym i cynamonem/miodem/masłem orzechowo-kokosowym +garść orzechów i reszta jabłka  ~~



Składniki:
1 szklanka ugotowanego, brązowego ryżu
pół filiżanki wody
3 łyżki mąki żytniej typ 720
1 wiejskie, średniej wielkości jajko
szczypta sody oczyszczonej

+ kawałek jabłka

Sposób przygotowania:

Wszystkie składniki  umieszczamy w blenderze i miksujemy do uzyskania gęstej masy. Patelnię mocno rozgrzewamy, po chwili roztapiamy na niej 1 łyżeczkę oleju kokosowego. Rozlewamy po całej patelni i wykładamy ciasto na placuszki. Na wierzchu układamy kawałki jabłka. Smażymy na średnim ogniu (na płycie indukcyjnej 4-6) aż zarumienią się na złoto.
Smacznego! :)


 A dzisiaj wychodzę z przyjaciółką. To będzie dobry dzień :)


PS. Macie jakieś pomysły na wykorzystanie dwóch skrzynek jabłek?



Śniadanie mistrzów Love masło orzechowe edycja III

13 komentarzy:

  1. Bardzo fajny pomysł, placki można upiec dosłownie z wszystkiego. Ja juz piekłam z owoców (bez mąki), z kaszy gryczanej, kaszy manny, marchewki, ziemniaków, cukini... dosłownie z wszystkiego mozna je sklecic.

    Zapraszam do siebie:
    poezja-smakow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Placki są bardzo uniwersalne - nie ważne z czym, i tak będą smaczne ;)
      Na pewno zajrzę :)

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Czasami wtedy wychodzą najpyszniejsze rzeczy :)

      Usuń
    2. Ps.Nominowałam cię do LBA :) Pytania będą jutro :)

      Usuń
  3. Dzień dobry
    Zapraszam do kontaktu na: kontakt@blog-media.pl
    Chciałabym przedstawić informacje na temat możliwości współpracy reklamowej
    Pozdrawiam serdecznie
    Magdalena

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale eksperymentujesz :-) :-)
    Te placuszki pysznie wyglądają <33

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Następnym razem odważę się na jednego dużego, może będzie się troszkę lepiej prezentował ;)

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. No, no :D A widziałam, że u Ciebie dzisiaj też eksperymentalnie :)

      Usuń

Śmiało wyraź swoje zdanie! Każdy Twoje słowo się liczy :)