piątek, 21 lutego 2014

21.02.14/ Placuszki bardzo jabłkowe

No i znowu placki  :) Tak jak te wczorajsze, powstały na zasadzie "a dlaczego by nie?". Jeśli da się z cukinii, kabaczka, ziemniaków, dyni... To dlaczego nie z jabłek? Mam ich w nadmiarze, więc postanowiłam spróbować. Tak powstały placuszki (pancakes) z jabłek - bardzo jabłkowe, nie tak jak te biszkoptowe z kawałkami jabłka. O wiele, wiele bardziej!
W smaku przypominają trochę te z cukinii, ale podczas jedzenia, zwłaszcza po polaniu ich syropem klonowym, ich smak skojarzył mi się z... ciastem marchewkowym. Trochę konsystencją, trochę smakiem. Dla mnie to dobrze, bo bardzo lubię ciasto marchewkowe :D

CYNAMONOWE PLACKI Z JABŁEK
podane z jogurtem, cynamonem (nigdy za wiele!) i syropem klonowym 


2 jabłka (1 bardzo duże, 1 małe)
ok. 5-6 płaskich łyżek mąki
1 średniej wielkości wiejskie jajko
cynamon 

Jabłka ścieramy na tarce, dodajemy jabłko i mieszamy. Potem dosypujemy mąkę do otrzymania odpowiedniej konsystencji - starte jabłko ma być lekko oblepione ciastem. Masa ma być gęsta. Potem dodajemy cynamonu (proponuję dać go bardzo dużo! c:) Smażymy na  dobrze nagrzanej patelni teflonowej, z tłuszczem lub bez. Wyszło mi 11 placuszków (na zdjęciu 7, 3 jeszcze na patelni i 1 w brzuszku ;p)

Ja rozgrzałam na patelni łyżeczkę oleju kokosowego, kilka pierwszych placków się na nim smażyło, potem już bez tłuszczu. Podałam z jogurtem naturalnym, kolejną dawką cynamonu i syropem klonowym.  Smacznego!


 À propos syropu klonowego... Jest pyszny! Pokochałam go od pierwszej kropli, naprawdę :) Już rozumiem, na czym polega ten jego fenomen ;p Nie żałuję tego zakupu, mimo, że nie był najtańszy. 

Zbliżenie na placek

Z syropem klonowym

A tutaj 3 placki, które podczas pierwszego zdjęcia jeszcze leżakowały na patelni - powieliły los poprzedników ;p






Drugie śniadanie w pracy Śniadanie mistrzów

12 komentarzy:

  1. Pycha <3 Juz poprwaiłam bła przy LBA , oczywisćie ze jestes nominowana i przepraszam za pomysłkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic się nie stało, każdy ma prawo do pomyłek, a przecież nie musiałaś mnie wybrać :) Dziękuję za nominację :)

      Usuń
  2. Placuszki z jabłek chyba są najlepsze ze wszystkich <33

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są przepyszne, ale te z cukinii zawsze będą na pierwszym miejscu ;)

      Usuń
  3. Wyszły Ci przepyszne placuszki, mniam! ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Jabłkowe placuszki to coś co bardzo lubię! Połączenie jabłka z cynamonem to tradycyjne pyszne połączenie <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie swoiste racuchy. Pycha!
    Pamiętaj, że cynamon w nadmiarze szkodzi. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, wiem... Staram się go jakoś ograniczać, ale czasami potrafię nawet na sucho ;) Wbrew pozorom, placki nie były strasznie cynamonowe - tylko w sam raz :)

      Usuń
  6. nie dość że placuszki, to jeszcze z jabłkami! moje ulubione :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Placuszki jabłkowe to moje wspomnienie z dzieciństwa :)

      Usuń

Śmiało wyraź swoje zdanie! Każdy Twoje słowo się liczy :)