poniedziałek, 24 lutego 2014

24.02.14/ Gotowany serniczek "Cyklop"

Haha, pewnie Was zbiłam z tropu tym całym "cyklopem" :D Otóż taką nazwą ochrzciłam mój śniadaniowy serniczek podczas robienia zdjęć, ponieważ trochę przypominał mi takiego jednookiego potworka ;) Ale smakował zupełnie inaczej - delikatnie, kremowo, pysznie ^^ Uwielbiam gotowane serniczki, może dlatego, że jeszcze nie próbowałam pieczonych. Jakoś boję się, że nie wyrośnie i opadnie - no i nie mam ani jednej głębszej foremki. Smakowo wybrałam  klasyk, połączenie banan - masło orzechowe- gorzka czekolada z dodatkiem cynamonu, które według mnie jest idealne <3

 ~~Gotowany bananowo-cynamonowy serniczek podany z bananem, gorzką czekoladą (również w środku) i masłem orzechowym~~


125 g twarogu + kilka łyżek (ok. 150 g?)
1 jajko
pół większego banana
1 łyżka syropu klonowego  (bo banan był mało dojrzały)
1 łyżeczka budyniu śmietankowego i trochę mleka
cynamon

do podania: reszta banana, masło orzechowe i gorzka czekolada

Twaróg zmiksować z bananem, jajkiem i jakimś słodzidłem (jeśli to konieczne). Gotować na średnim ogniu przez chwilę, potem wlać budyń i cynamon rozmieszany z mlekiem. Gotować do zgęstnienia - mój nie był zbyt gęsty, nie chciało mi się już czekać ;p Pewnie bardziej by zgęstniał przez noc, a przygotowywałam go rano.


Inspirowałam się przepisami na serniczki Wiktorii :) Zawsze wyglądają świetnie i pysznie.
Robiłam już wcześniej taki serniczek, tylko, że waniliowy. Też był pyszny, ale ten jest o wiele lepszy. Na pewno jeszcze go powtórzę :) Prawdopodobnie dzisiaj pojawi się szarlotka :)
Miłego dnia i smacznego!

PS. Zawsze o czymś zapominam, więc muszę teraz dopisywać... To już troszkę ponad 1000 wyświetleń! Dziękuję :)


  Lekkie desery bez piekarnika Love masło orzechowe edycja III Śniadanie mistrzów

9 komentarzy:

  1. Ciesze sie, ze moje serniczki stały sie dla Ciebie inspiracja :) w dzisiejszym zawarłas wszystkie moje ulubione smaki; porywam!<3

    OdpowiedzUsuń
  2. nie ma się czego bać, co z tego, że opadnie? na smaku nie straci :) dzisiejsza wersja super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie nie straci na smaku, ale wydaje mi się, że taki pieczony dłużej się robi ;)

      Usuń
  3. Na gotowany serniczek to mi zrobiłaś ochotę! :)

    OdpowiedzUsuń

Śmiało wyraź swoje zdanie! Każdy Twoje słowo się liczy :)