wtorek, 4 lutego 2014

Czekoladowo-bananowa jaglano-gryczanka

Z braku płatków owsianych, musiałam jeść inne, ale i tak to śniadanie było pyszne :) Próbowałam też z płatkami ryżowymi i nie wiem, czy nie smakowało nawet troszkę lepiej :) Wiem, znowu nic odkrywczego - każdy zna połączenie czekolady i banana. Ale może ktoś nie wie, jak wspaniale to smakuje?


 *Płatki jaglane i gryczane na mleku z cynamonem, bananem, kakao, gorzką czekoladą  i wiórkami kokosowymi*

Składniki:
Kubek mleka
Laska cynamonu (można pominąć)
Płatki ok. 7-8 łyżek (nie jestem w stanie określić, ile dokładnie. Wsypałam resztę gryczanych, potem 4 łyżki jaglanych i jeszcze trochę dosypywałam, bo wydawały mi się rzadkie)
1-2 daktyli
Kakao (do smaku)
Pół dużego banana (zostawić trochę do dekoracji)
Wiórki kokosowe
kilka kostek gorzkiej czekolady
Sposób przygotowania:
Mleko doprowadzić do wrzenia z laską cynamonu (najlepiej na małym ogniu). Wsypać płatki i chwilę gotować, często mieszając, by się nie przypaliły. Dodać pokrojonego, rozerwanego daktyla i zagotować.
Później dosypać kakao, banana i jeszcze chwilkę wymieszać. 
Wyłożyć do miski, udekorować czekoladą, bananem i wiórkami kokosowymi. 
Smacznego! :)


1 komentarz:

Śmiało wyraź swoje zdanie! Każdy Twoje słowo się liczy :)