poniedziałek, 17 lutego 2014

Krem owsiany kokosowo-daktylowy i kanapki

Dzisiaj postanowiłam wykorzystać 'resztki' z moich płatków śniadaniowych, na punkcie których wprost oszalałam :D Przepis zamieszczę jak tylko znajdę/zrobię ładniejsze zdjęcia :p Było słodziutko, smacznie i zdrowo :) Jeszcze niedawno musiałam jeść takie "dwudaniowe" śniadania ciągle, ale teraz już mogę pozwolić sobie na po prostu większą porcję czegoś w miseczce lub na bardziej wypasione śniadanie, np. tosty francuskie czy pudding ;) Myślę, że tak jest lepiej.


~~ Krem owsiany kokosowo-daktylowy* z domowymi owsianymi płatkami koksowo-daktylowymi, mieszanką studencką i jogurtem naturalnym; dwie kromki chleba żytniego na zakwasie z twarożkiem z rzodkiewką, serem żółtym z pomidorem i papryką~~

*gotowany na wodzie po daktylach



Lista składników:
szklanka daktylowej wody
3 łyżki mieszanki zmielonych płatków owsianych i wiórków kokosowych

Sposób przygotowania:
Do garnka wlewamy wodę, w której wcześnie gotowały się daktyle a po zagotowaniu wsypujemy zmielone płatki z wiórkami i gotujemy do zgęstnienia 
lub
gotujemy daktyle (pół kubka daktyli w jednym kubku wody, mleka) i po kilku minutach, gdy daktyle będą już rozgotowane, wsypujemy 'mączkę' owsiano-kokosową i gotujemy do zgęstnienia. 
Mój krem zjadłam z jogurtem naturalnym, domowymi chrupkami i mieszanką studencką, ale oczywiście można go podać z dowolnymi dodatkami :) Smacznego!



5 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Ograniczyłam się tylko do dwóch smaków, ale tak, było pyszne :D

      Usuń
  2. Mniam, ja jadam podobne kolacje, śniadanka też ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepszy był w tym wszystkim krem, muszę robić go częściej :)

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Śmiało wyraź swoje zdanie! Każdy Twoje słowo się liczy :)