piątek, 14 lutego 2014

(Nie)walentynkowo

Witam :) To dzisiaj jest ten dzień, ptaszki śpiewają i wszyscy  rzygają wymiotują tęczą. Trochę głupie święto... Ale z drugiej strony... to taki uroczy dzień, w którym możemy innym okazać uczucia, w którym świętujemy najpiękniejszą rzecz na świecie - miłość:)  (co powinniśmy robić każdego dnia, ale pomińmy to)  Starajmy się to wykorzystać - przecież jest wiele rodzajów miłości. Możemy kochać rodzinę, przyjaciół, nasze zwierzątka (które też w zasadzie są rodziną)...

 *Owsianko-jęczmienianka na mleku i wodzie, gotowana z bananem i bakaliami, podana z mandarynką i cynamonem*

-nieudane serduszko, ale i  tak kocham cynamon, zdania nigdy nie zmienię ;p



U wszystkich dzisiaj tak różowo, czerwono - po prostu walentynkowo. Klimatycznie. U mnie zwyczajniej - stara dobra owsianka i mój łan tru law cynamon ;) Za to ciasto się udało - sama byłam zdziwiona, jak jadłam mój kawałek, okazało się być o wiele lepsze niż przypuszczałam...





Wszystkich zauroczyło, mam nadzieję, że również smakowało :)
Jest całkowicie niezdrowe i okropnie słodkie - wszyscy takie uwielbiają :p

Ciasto czekoladowe:

kostka masła lub margaryny
niecałe 2 szklanki cukru
pół szklanki wody
5-6 łyżek kakao
4 jajka
2 szklanki mąki pszennej jasnej typ 450 (tortowa)
3 łyżeczki sody oczyszczonej


W rondelku na małym ogniu roztopić tłuszcz z cukrem, wodą i kakao. Podgrzewać i mieszać do połączenia składników. Odlać ok. pół szklanki na polewę. Całość wystudzić. Białka ubić na sztywno, żółtka wymieszać z masą kakaową. Dodać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Dokładnie wymieszać, następnie delikatnie wmieszać do masy pianę z białek.

Ciasto różowe

2 szklanki maślanki
1 niepełna szklanka cukru + cukier waniliowy
pół szklanki oleju
3 szklanki mąki jasnej pszennej typ 450 (tortowa) + 2 łyżki
1 płaska łyżeczka sody oczyszczonej
barwnik spożywczy w proszku - kolor: czerwień truskawki

Wszystko wymieszać razem w misce.

Jak zrobić ciasto z sercem w środku?

Pieczemy ciasto różowe w 180 stopniach przez ok. 40 min, studzimy, wycinamy serduszka i układamy ciasno w keksówce wyłożonej papierem do pieczenia lub wysmarowanej tłuszczem i posypanej wiórkami kokosowymi. Wylewamy na to ciasto kakaowe i pieczemy w 180 stopniach około 30-40 min. Wyszły mi dwie foremki :) Po upieczeniu polewamy polewą i ozdabiamy płatkami migdałów :) 

Smacznego!







Chyba powinnam zacząć numerować śniadania...


Walentynki - czym TO się je? Słodkie Walentynki 2014

2 komentarze:

  1. Gratuluje wytrwalosci! Ciasto w sam raz na Walentynki. Niestety...
    :)

    Witam w akcji! Bardzo mi milo, ze bierzesz udzial!
    Kasia
    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń

Śmiało wyraź swoje zdanie! Każdy Twoje słowo się liczy :)