czwartek, 20 lutego 2014

Pasta z awokado i jajka

Moja dzisiejsza kolacja była wyjątkowo smaczna :) Uwielbiam awokado! Pierwszy raz spróbowałam tego pysznego warzywa/owocu (jak kto woli, są różne zdania na ten temat) chyba we wrześniu i od tamtej pory kupuję smaczliwkę (śmieszna nazwa, prawda?), gdy tylko mam okazję :) Póki co, jadłam je tylko na wytrawnie i przedstawiam Wam moją wersję pasty z awokado z dodatkiem jajka :) Ciekawa jestem, jak smakuje na słodko. Została mi połówka, zrobię coś z nią jutro :D

pół dużego, dojrzałego awokado (musi być miękkie)
cytryna
1 jajko 
mniej niż połowa średniej wielkości cebuli
przyprawy (u mnie pieprz ziołowy, papryka słodka i ostra, zioła Ojca Mateusza)
1 ząbek czosnku (lub trochę czosnku w proszku)

Naszą smaczliwkę kroimy na pół, wyjmujemy pestkę i łyżką wybieramy miąższ do miseczki lub na talerzyk. Skrapiamy sokiem z cytryny i ugniatamy widelcem. Jajko gotujemy na pół twardo-pół miękko (czyli takie prawie na twardo, z mokrym żółtkiem c:) lub na twardo. Siekamy jajko, dodajemy do awokado i rozgniatamy widelcem. Dodajemy pokrojoną w drobną kostkę cebulę i czosnek, po czym przyprawiamy. Smacznego!

dwie kromki żytniego chleba razowego z pomidorem i miseczka pasty z awokado i jajka :)



Wytrawne Vege Śniadanie Drugie śniadanie w pracy

4 komentarze:

Śmiało wyraź swoje zdanie! Każdy Twoje słowo się liczy :)