niedziela, 16 lutego 2014

Płatki jaglane budyniowe czekoladowo-kokosowo-jagodowe

Dzisiaj postanowiłam dać szansę płatkom jaglanym - wykorzystałam domowe  masło kokosowe, które zamieniło się przez noc w lody :D Też dobre, ale chciałam mieć je w miseczce w trochę innej postaci... Już nie schowam go do lodówki, będę grzecznie stosować się do porad innych blogerek :) Mam już pomysł na batoniki z udziałem tego właśnie masła, jeśli efekt okaże się jadalny, to oczywiście podzielę nim z Wami :)
Wracając do śniadania - było naprawdę pyszne, jagody i kokos tworzą zgrany duet. Wszystko się ze sobą idealnie komponowało, ale... płatki. Znowu wyszły gorzkie. Może naprawdę trzeba je moczyć, płukać, prażyć jak kaszę? Nie mam pojęcia, co zrobić, żeby pozbyć się tej goryczki...

~~Płatki jaglane budyniowe na mleku gotowane z wiórkami kokosowymi, podane z domowym masłem kokosowym, jagodami, babcinym syropem aroniowym, jogurtem naturalnym, gorzką czekoladą (90%) i bakaliami (pod jogurtem)~~

4-6 łyżek płatków jaglanych
szklanka mleka
trzy garście wiórków kokosowych
kilka łyżek masła kokosowego
1 łyżeczka mąki ziemniaczanej 
1 łyżeczka gorzkiego kakao

W rondelku doprowadzić mleko do wrzenia, wsypać płatki i wiórki kokosowe i gotować ok. 5 min do zgęstnienia, cały czas mieszając.W międzyczasie wlać trochę masła kokosowego. Pod koniec gotowania dodać mąkę ziemniaczaną i kakao rozmieszane z wodą. Smacznego!

A tak wygląda po spotkaniu ze mną :D





Śniadanie mistrzów

7 komentarzy:

  1. już sam tytuł tego śniadania sprawia, że mam na nie ochotę! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Im dłuższe tytuły tym lepiej ;p Nie potrafiłam pominąć żadnego smaku, bo wszystkie były tak samo wyczuwalne i smaczne ;)

      Usuń
  2. Gorzkie płatki? Moje nigdy takie nie były, a to ich płukaniu nawet nie pomyślałam... Może powinnaś spróbować z innej firmy?
    Masło kokosowe... Ja swoje dziś zużyłam do granoli ;) Ale pyszne jest, więc na pewno zrobię jeszcze. I chętnie poznam Twój przepis na batony ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie nie wiem, dlaczego takie są, miałam gryczane z tej samej firmy i były normalne. Masło kokosowe pozytywnie mnie zaskoczyło, tylko chyba za bardzo uprażyłam wiórki i zbyt krótko je blendowałam, następnym razem tylko zrumienię i zmiksuję na gładko :)

      Usuń
  3. Hmm...moje płatki też zawsze były dobre. Nie mam pojęcia, co może być nie tak. Spróbuj podprażyć, może akurat.

    Jak dla mnie z budyniem mieszanka wybuchowa, ale kto tam wie jak się wszystko razem komponuje..ale masło, kokos, jagody...zjadłabym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może prażanie pomoże. A z budyniem... to po prostu smakowały czekoladowo i były trochę gęściejsze :) Ale gorzka jak zawsze ;/ Wszystko świetnie łączyło się w spójną całość, naprawdę było dobre :)

      Usuń
  4. Bardzo prosty przepis, a budyń smaczny i sycący. Polecam.

    OdpowiedzUsuń

Śmiało wyraź swoje zdanie! Każdy Twoje słowo się liczy :)