poniedziałek, 24 lutego 2014

Sos pomidorowo-tymiankowy z piersią indyka

Pamiętacie sos z soczewicą? Dzisiaj i wczoraj mój obiad wyglądał podobnie, ale jednocześnie inaczej :) Pomiędzy tymi dwoma sosami jedyną rzeczą wspólną są chyba pomidory, ale przyrządzałam je w podobny sposób.
Kasza gryczana z sosem pomidorowo-tymiankowym z piersią indyka, kukurydzą i papryką

1 cebula
2 ząbki czosnku
1 puszka kukurydzy
1 puszka pomidorów 
1 papryka (lub więcej, najlepiej różnych kolorów c:)
trochę pieczonej piersi indyka pokrojonej w kostkę
tłuszcz (olej, oliwa, masło itd.)
przyprawy i zioła - pieprz ziołowy, sól, papryka słodka, mieszanka ziół Ojca Mateusza, tymianek, oregano 
ocet balsamiczny (do smaku)
do podania: kasza, ryż, makaron i surówka

Na patelni rozgrzać olej (u mnie 1 łyżka kokosowego), wrzucić posiekaną cebulę, podsmażyć i dodać posiekany czosnek, potrzymać chwilę. Zalać wodą i dusić pod przykryciem. Potem dodać pokrojoną w paseczki paprykę. Gdy woda wyparuje, na patelnię wylać zawartość puszki z pomidorami. Przyprawić - należy dać bardzo dużo tymianku, w końcu to sos tymiankowy! :). Potem wsypać kukurydzę (wcześniej odsączoną i przepłukaną w wodzie) i mięso. Potrzymać trochę na ogniu i podawać. Ja jadłam już z kaszą gryczaną i ryżem, ale myślę, że z makaronem też smakował by świetnie :) Smacznego!



2 komentarze:

Śmiało wyraź swoje zdanie! Każdy Twoje słowo się liczy :)