poniedziałek, 17 lutego 2014

Zdrowe, domowe płatki śniadaniowe: chrupki owsiano-kokosowe

W sobotę zrobiłam masło kokosowe. Wczoraj rano, przy jedzeniu śniadania nasunęła mi się myśl o batonach zbożowych z tym właśnie składnikiem, i właśnie to miałam zamiar zrobić, wchodząc do kuchni. Jednak, dopadła mnie wena twórcza ;p Pomyślałam sobie, że fajnie by było zrobić płatki śniadaniowe w domu; te kupne zawsze mają za dużo cukru i na pewno nie są zdrowe. Ich przygotowanie nie jest trudne, a efekt niesamowity :) Ponadto, można uzyskać unikalne smaki :D Widzieliście kiedyś płatki o takim smaku? Ja nie. Podobnie można pewnie zrobić ciasteczka czy kruchy spód, np. do tarty. Chrupki, jak mawia moja mama, są słodziutkie, dzięki daktylom i wprost pyszne - Ona sama cały czas podbiera je z blachy ;p Stwierdziła nawet, że takie może jeść na śniadanie, co bardzo mnie ucieszyło, bo niestety mama omija ten posiłek ;/



DOMOWE PŁATKI ŚNIADANIOWE OWSIANO-KOKOSOWE
Jakieś pomysły na krótszą nazwę? ;)


Składniki:

płatki owsiane i wiórki kokosowe - bliżej nieokreślona ilość, ok. 2 szklanek razem, może więcej
masło kokosowe - pół słoika, może mniej (nie z lodówki!c:)
pół kubka suszonych daktyli + 1 kubek wody
jogurt naturalny - kilka łyżek
1 łyżeczka sody oczyszczonej
mąka do posypania blatu (ja użyłam żytniej)



Sposób przygotowania:

Płatki i wiórki kokosowe zmielić w blenderze lub młynku do kawy na mąkę (chociaż u mnie jest to taka drobna kaszka ;p)
Wodę wlać do rondelka, zagotować i wrzucić daktyle. Gotować pod przykryciem kilka minut do czasu aż daktyle rozmiękną w wodzie i nabierze ona złotego koloru. Gdy daktyle będą już ugotowane, zmiksować je na mus (można dolać trochę wody, w której się gotowały). W misce umieścić sypkie składniki, dodać do nich masło kokosowe i mus daktylowy, zagnieść ciasto. Masa ma być plastyczna, w razie potrzeby dodać jogurtu, bo potrafi się kruszyć.
Przenieść masę na blat wysypany mąką i rozwałkować na cienki placek. Piec w piekarniku nagrzanym do 200 stopni aż się zrumienią i będą chrupkie.



A jaki zapach roznosi się po całym domu... :) Proste, prawda?
Smacznego!


przepraszam za zdjęcia, ale nie wiedziałam jak je zrobić, żeby to jakoś wyglądało...







Domowy Wyrób

7 komentarzy:

  1. Przypominają trochę domowe cini minnis. Pysznie wygladają i masz rację, takiego smaku płatków nie widziałam ; )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogą przypominać cini minnis, bo przypomniały mi się, gdy zastanawiałam się, co dokładnie chcę zrobić. W smaku są smaczne, nawet jeśli zdjęcia nie zachęcają :) Następnym razem postaram się o ładniejszy wygląd :)

      Usuń
  2. Wyglądają cudownie :)
    Jesteś bardzo pomysłowa ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. E tam, pomysłowa ;p Nie pierwsza wpadłam na taki pomysł i na pewno nie ostatnia :) Mimo wszystko dziękuję za miłe słowa :)

      Usuń
  3. O tak domowe płatki czy granola są nie tylko zdrowe ale i o wiele pyszne no i wiadomo jest frajda przy ich robieniu :-)
    Kokossssowe , to coś dla takiego kokosocholika jak ja :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, domowe najlepsze :) Kokosowe i to bardzo, więc pewnie tak ;D

      Usuń

Śmiało wyraź swoje zdanie! Każdy Twoje słowo się liczy :)