sobota, 15 lutego 2014

Żytnie pancakes

Jeśli nie jesteś tutaj po raz pierwszy, być może gdzieś już widziała/eś, że nie mam talentu do placków. Prawie zawsze wychodzą mi surowe - nawet zwykłe, cienkie naleśniki. Dlatego nie dodaję przepisów na wszelkie placuszki. Jednak, miałam ochotę na naleśniki z twarożkiem bananowym. Potem przyszła ochota na pancakes, które ostatni raz jadłam kilka miesięcy temu i postanowiłam spróbować. Nie żałuję :) Wyszły smaczne i 'doszły' w środku. Nawet mój tata stwierdził, że są dobre :D Zrobiłam je na podstawie tego przepisu .


PANCAKES Z MĄKI ŻYTNIEJ RAZOWEJ NA MAŚLANCE
~~podane z twarożkiem bananowym, gorzką czekoladą, orzechami nerkowca i ziemnymi, bananem ~~


 Składniki:

niecały kubek mąki żytniej razowej typ 2000
ok. 1 kubka maślanki
1 duże, wiejskie jajko
1 niepełna łyżeczka sody oczyszczonej
1-2 łyżki oleju rzepakowego

Sposób przygotowania:

Jajko roztrzepać z maślanką, stopniowo dodawać mąki wymieszanej z sodą. Dolać olej i dokładnie wymieszać. Ciasto powinno mieć konsystencję bardzo gęstej śmietany, ale też być lejące. Zacząć grzać patelnię* i odstawić ciasto na 10 min. Smażyć bez tłuszczu aż na wierzchu pojawią się pęcherzyki.
Ja przełożyłam moje placuszki dwoma rozpuszczonymi kostkami czekolady (90%) i serkiem bananowym (pół kostki twarogu i 3/4 banana). Posypałam orzechami i ozdobiłam jeszcze bananem. Smacznego! :)

*Patelnia musi być naprawdę porządnie rozgrzana.




Śniadanie mistrzów

2 komentarze:

Śmiało wyraź swoje zdanie! Każdy Twoje słowo się liczy :)