sobota, 1 marca 2014

01.03.14/ Cynamonowe pancakes z karmelizowanymi jabłkami i syropem klonowym

Dzisiaj trochę mi się zaspało, ale co mi tam, mam przecież ferie. Jeszcze całe dwa dni, a potem koniec takich 'luksusowych' śniadań :( Chociaż, pankejki robi się nawet szybko - a te z pszennej mąki smażą się krócej, niż te żytnie, więc może nie będę musiała z nich rezygnować :)


Zależało mi na szybkim śniadaniu (z powodu mojego dłuższego snu ;p), ale mleko się skończyło i jakoś przyszła mi ochota na placuszki - by pożegnać ferie i przywitać marzec :) Na początku miałam zjeść je zwyczajnie, z syropem klonowym. Potem pomyślałam, że to byłoby nudne i chciałam włączyć jakoś jabłka. Tak właśnie wpadły mi do głowy jabłka karmelizowane w syropie klonowym. Szczerze mówiąc (a właściwie to pisząc ;p),  chyba wolę zwyczajne, prażone jabłka - i tak polewałam moje pancakes syropem klonowym, więc wyszło by na to samo. No i jabłka nie były by przypalone.... Ale co tam jabłka, garnek gorzej ucierpiał... Na szczęście już po sobie pozmywałam, bo jakby mama to zobaczyła, to marny byłby mój koniec :\
Oczywiście, jeśli jabłka, to i cynamon, którego nie mogło zabraknąć w tym pysznym śniadanku. Bo mimo problemu z karmelizowaniem, było boskie. Pancakes na mące pszennej są delikatniejsze i lżejsze niż na żytniej, ale tamte też mi smakowały.

Cynamonowe pancakes na mące pełnoziarnistej i maślance, podane z syropem klonowym i jabłkami karmelizowanymi w syropie klonowym z cynamonem

Ten opis to trochę takie masło maślane, syrop klonowy z syropem klonowym, no ale cóż... tak właśnie było ;p Wyszło mi ich 8 - te które są na pierwszych zdjęciach plus dwa na patelni plus jeden w brzuszku, którego oczywiście musiałam zjeść wcześniej, aby zobaczyć, czy już są gotowe ;)



1/2 szklanki mąki pełnoziarnistej pszennej
1/3 szklanki maślanki
szczypta soli
pół płaskiej łyżeczki sody oczyszczonej
jajko
cynamon
jabłko
syrop klonowy

Przygotowujemy dwie miski, do jednej wsypujemy mąkę z sodą, solą i cynamonem i mieszamy.
W drugiej misce umieszczamy jajko i maślankę, energicznie 'bełtamy' i powoli wsypujemy sypkie składniki z drugiej miski. Masa ma mieć gęstą konsystencję. Smażymy na bardzo dobrze rozgrzanej patelni. Podałam z syropem klonowym i karmelizowanym jabłkiem. 
Życzę Wam smacznego i miłego dnia :)


Jak zawsze, zapominam o różnych akcjach, więc banerki dodam teraz :)




Kuchnia Ameryki Północnej Kuchnia Ameryki Północnej Śniadanie mistrzów

15 komentarzy:

  1. pankaces na śniadanie zawsze sprawdzają się idealnie :) chętnie zjadłabym coś w towarzystwie karmelizowanego jabłka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda :) I nawet w miarę szybko się je przygotowuje :)

      Usuń
  2. Jabłko, cynamon i syrop klonowy - najlepsze połączenie pod słońcem <3333
    Porywam jednego placuszka - grubaska :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mogę się z Tobą nie zgodzić :) A proszę, częstuj się ;D

      Usuń
  3. Mogłabym jeść takie codziennie! Ale niestety usmażenie placuszków zajmuje mi strasznie dużo czasu :c

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie pancakes musiały być pyszne w połączenie z tymi dodatkami :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne Ci wyszły ;)
    Mi na początku kucharzenia ciągle się coś przypalało :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowne <3 ! Cały talerz pyszności :) !

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzmią i wyglądaja pysznie. Idealny, sobotni poranek : ) Ciesz się ostatnimi dniami ferii, niech będą cudowne :)

    OdpowiedzUsuń

Śmiało wyraź swoje zdanie! Każdy Twoje słowo się liczy :)