niedziela, 9 marca 2014

09.03.14/ Zapiekany waniliowy, jogurtowy ryż z karmelizowanymi owocami i prażonym kokosem

Miałam w planach ryż na mleku, jednak okazało się, że nie mamy mleka. Jak zawsze, kiedy coś planuję - musiałam więc wybrnąć z tego i zjeść co innego. Nie miałam zbyt wiele czasu, późno zaczęłam robić śniadanie (a w zasadzie to nie zaczęłam, bo nie było mleka). Postanowiłam improwizować i wyszło mi z tego naprawdę pyszne śniadanie, którego wszystkie składniki idealnie się ze sobą komponują :D


Waniliowy, jogurtowy zapiekany brązowy ryż podany z mango i truskawkami karmelizowanymi w syropie klonowym i z prażonymi (lekko zjaranymi c:) wiórkami kokosowymi

Mniam! Tak mogę określić to wszystko razem :D
Mogłam jednak zadbać o lepszą prezentację, zupełnie nie przemyślałam tego, że wiórki przykryją owoce (które bardzo ładnie wyglądały na ryżu) i ogólnie całą 'zapiekankę'. Co do owoców, wpadłam na pomysł karmelizowania mango, już kiedy jadłam je na surowo. Zaświtało mi wtedy coś w głowie 'karmelizowane to musi być coś!'. Miały być dodatkiem do ryżu na mleku, ale musiałam sobie jakoś poradzić :) Jak się potem okazało, mleko było - takie wiejskie od krowy, mama kupiła na rynku, ale ja nie lubię tego tłustego posmaku ;/

Miłej niedzieli! :)

18 komentarzy:

  1. taki ,,brak czegokolwiek do zrobienia" na ogół rodzi pyszne nowości!

    OdpowiedzUsuń
  2. Prażony kokos ? Pierwszy raz słyszę , pewnie bardzo dobry :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiórki po uprażeniu stają się bardziej aromatyczne, polecam :)

      Usuń
  3. Mniam! - wyraża więcej niż tysiąc słów! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Z improwizacji wychodzą najsmaczniejsze cudeńka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiesz co ? To nawet lepsze niż ten ryż na mleku! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja bym najlepsze śniadanie na świecie za szklankę takiego właśnie mleka oddała! *-* wychowałam się na takim i pamiętam, jak nie mogłam się przyzwyczaić do tego kartonowego, przez długi czas smakowało dla mnie jak woda...:<
    ale pieczony ryż biorę w ciemno :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuję tego mleka, może ten posmak nie będzie aż tak wyczuwalny? Takie mleko na pewno jest zdrowsze niż sklepowe :)

      Usuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Śmiało wyraź swoje zdanie! Każdy Twoje słowo się liczy :)