sobota, 15 marca 2014

15.03.14/ Pancakes z masłem i syropem klonowym oraz jabłkiem w cynamonie i rozmarynie.

Wczoraj było mało odkrywczo, dzisiaj w sumie też - jednak moim zdaniem placuszki są bardziej... twórcze i pracochłonne? Możemy udać, że moja 50 jest dzisiaj (chociaż mojego pierwszego wpisu można nie liczyć, więc jest teraz 50 i już ;p). Postawiłam na pancakes (moje dolegliwości trochę przeszły), ale zrobiłam je trochę inaczej - bo na wiejskim, zsiadłym mleku. Zjadłam je z klasycznymi dodatkami, które zawsze towarzyszą tym placuszkom w amerykańskich filmach i serialach - z masłem i syropem klonowym. Żeby nie było za nudno, dodałam jabłka (również do ciasta) prażone w cynamonie i rozmarynie. Było pyszne. W sam raz na taką pogodę - u mnie dzisiaj niestety mało wiosennie...





Cynamonowe, żytnie* pancakes na wiejskim, zsiadłym mleku podane z masłem i prażonym jabłkiem  z cynamonem i rozmarynem; syrop klonowy**

* typ 2000 i 720 pół na pół
** polane później, bo aparat odmówił posłuszeństwa w czasie robienia zdjęć

Miałam obawy co do rozmarynu na słodko, ale przecież uwielbiam pieczone jabłka z majerankiem, więc pomyślałam, że tak też będzie mi smakować. I nie myliłam się :)
No i nareszcie skosztowałam 'prawdziwych' amerykańskich placuszków! No, może nie do końca... ale z cynamonem i na zsiadłym też były pyszne :) Dzisiaj wyszły mi większe niż zazwyczaj, więc nie mogłam ułożyć ich w wieżyczkę - zdaje mi się, że byłaby za niska ;)
Miłej soboty wszystkim! :D



Kuchnia Ameryki Północnej Lekkie desery bez piekarnika Kuchnia Ameryki Północnej

16 komentarzy:

  1. Głupio się przyznać, ale nie jadłam pancakes z takimi klasycznymi dodatkami :D
    Ciekawią mnie te jabłuszka z rozmarynem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja do tej pory też nie :) Polecam spróbować klasycznych dodatków, jak i rozmarynu na słodko :)

      Usuń
  2. Te placki wyglądają iście amerykańsko :D Takie duże, z klasycznymi dodatkami.. Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  3. oh, babcia mi robiła zawsze na takim mleku placuszki- właśnie z jabłkami w cieście! a rozmaryn to chyba najfajniejsze na słodko zioło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jabłko bardzo lubi się z rozmarynem, a mi podoba się taka para :)

      Usuń
  4. uwielbiam placuszki z jabłkami do tego posypane cukrem pudrem! :))
    twoje prezentują się bardzoo smacznie! :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie tylko u ciebie niepogoda. Mój dom też cały się chwieje ;)
    Ameryka wita z rana! Placki z jabłkiem ? Ulubione :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie tak wieje, że przez pewien czas nie było prądu, ale już wrócił ;)

      Usuń
  6. Takie pyszne amerykańskie połączenie smaków to kocham <333

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniam, wyszły Ci idealnie <3
    Porywam jednego! ;D

    OdpowiedzUsuń
  8. Zabieram masełko - ono nie dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez masełka też dają radę ;) Ba, nawet na sucho z patelni smakują ;)

      Usuń
  9. Bardzo smaczne ładnie podane i o to chodzi ♥

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Śmiało wyraź swoje zdanie! Każdy Twoje słowo się liczy :)