poniedziałek, 17 marca 2014

17.03.14/ Kokosowy serniczek z jagodami na waniliowej owsiance ciągutce

Poniedziałek, znowu poniedziałek. Cały tydzień przed nami, eh ;) Śniadanie przygotowałam sobie już wieczorem - żeby mieć więcej czasu rano, no i... przyjemniej i łatwiej jest wstać, gdy się wie, że czeka nas coś pysznego, prawda? :) Postawiłam na serniczek - to mój drugi pieczony. Wyszedł pyszny, ale jednak nie jest do końca udany. Dlaczego? O tym za chwilę. 
Nie inspirowałam się nikim, poszłam na żywioł. W smaku wyszło to na dobre, ale może przez brak przepisu zapomniałam o... sodzie. Uświadomiłam to sobie, gdy moje śniadanie dobre kilkanaście minut siedziało już w piekarniku. Ubite białka tylko leciutko uniosły serniczek do góry, więc po prostu nie wyrósł. Jednak dzięki temu też nie opadł ;p Następnym razem będę ostrożniejsza :)
Jeju, ale to było pyszne, wszystko!  Ten kokosowy ser, ta owsianka... a najlepszy był fragment łączący obie te części... czyli jagódki... Mmm.. naprawdę przysłowiowe niebo w gębie :D





 Pieczony kokosowy serniczek z mrożonymi jagodami, na spodzie z waniliowo*-daktylowej owsianki

*gotowana na mleku i mleku owsianym waniliowym (już resztka :c)




   Nie mogę napisać dokładnie jak go przygotowałam, bo tak naprawdę to było to pieczenie 'na oko' ;)

mielony twaróg- mniej więcej połowa (ok. 100-200 g) op. o pojemności 500g
wiórki kokosowe - sporo, myślę, że ok. 5 łyżek
1 średniej wielkości, wiejskie jajko
mrożone jagody
1 łyżka waniliowego budyniu
słodzidło - u mnie 1 łyżka miodu lipowego
i oczywiście coś, dzięki czemu sernik urośnie - soda lub proszek do pieczenia, o których dodatku zapomniałam ;)

3-4 łyżki płatków i otrąb owsianych
2-3 daktyle suszone
ok. 1 niecałej szklanki płynu (mleko krowie i waniliowe owsiane)

Daktyle gotujemy w płynie aż całkowicie zmiękną i niemal się rozpuszczą. Wsypujemy płatki i gotujemy do zgęstnienia.
Rozbijamy jajko - białko ubijamy na sztywno, żółtko dodajemy do twarogu razem ze słodzidłem i mieszamy. Następnie dodajemy proszek budyniowy i ponownie dokładnie łączymy składniki. Na koniec wsypujemy wiórki kokosowe. 

Do naczynia przekładamy owsiankę, posypujemy jagodami i wykładamy na to masę sernikową. Pieczemy ok. 40 minut w temp. 150 stopni. 
Smacznego!




Zostałam nominowana do LBa, oto pytania od Patrycji, bardzo dziękuję :*

1. Ulubione zestawienie smaków w owsiance ? 
Nie wiem... Uwielbiam wszystkie ;p Waham się pomiędzy marchewkowym ciastem, jabłkiem z cynamonem i bananowo-kakaowo-daktylowej z czekoladą i kokosem...
2. Masz FB ?
 Tak.
3. Gazety które chętnie czytasz 
Nie czytam zbyt często gazet, wolę książki, ale jak już mam czytać gazetę, to zazwyczaj jest to Avanti, albo jakaś inna gazeta, którą przyniesie mama :)
4. Nie potrafię sobie poradzić z ... 
Emocjami (czasami)
5. Kto jest dla ciebie autorytetem  w życiu 
Moja mama, niektórzy kucharze, pisarze :)
6. Czego nie możesz zapomnieć kiedy wychodzisz z domu ? 
Wody, telefonu, jedzenia (np. drugiego śniadania
7. Morze czy góry 
Morze - ale może dlatego, że nie bywam często w górach
8. Ulubiony rodzaj płatków
Owsiane i gryczane - nie mogę się zdecydować ;)
9.Dziś pragnę ....
Dostać olśnienia i napisać w końcu tekst na konkurs
10. Co było pretekstem do założenia bloga ? 
Na początku chciałam podzielić się pomysłami na słodkości, te zdrowe i te mniej - potem doszły inne dania, no i teraz prowadzę śniadaniowca ;)
11. Ulubiony Lunch box 
Uwielbiam sałatki i surówki - mój ostatni ulubieniec to surówka z marchewki i jabłka, skropiona cytryną, oblana jogurtem bądź serkiem, posypana cynamonem i przyozdobiona sporą ilością orzechów :) Lubię też naleśniki i tortille, no i oczywiście kanapki (ale to mniej chętnie, chyba, że na domowym chlebku)

Moje pytania:

1) Jaka jest Twoja ulubiona kombinacja smaków w serniczku? :)
2) Jogurt naturalny czy serek homo?
3) Co zwiastuje wiosnę?
4) Oglądasz jakieś programy kulinarne?
5) Co najczęściej jesz na II śniadanie?
6) Jesteś rannym ptaszkiem czy raczej nocnym Markiem?
7) Jakiś inspirujący cytat na dziś?
8) Jakie znasz języki obce, a jakich chciałabyś się nauczyć?
9) Jak długo prowadzisz już bloga?
10) Jaka jest Twoja ulubiona sałatka?
11) Kawa czy herbata?

Tym razem nominuję: Dominikę, navynut, Natalie, nimhe, lucy hale, Cathy, Karolinę, Karolę, Wiktorię B, Sylwię, Weronikę

Przepraszam Was za ciągłe męczenie tymi pytaniami, ale ta 'tradycja' chyba w końcu do czegoś obowiązuje ;p Liczę, że jednak zdecydujecie się na odpowiedzi ;)

14 komentarzy:

  1. O ja pitole! Chcę taki jutro rano! ;)
    A i dzięki za nominację :*

    OdpowiedzUsuń
  2. dziękuję za nominację :) a te jagoody *.*

    OdpowiedzUsuń
  3. o mamciu, jest genialnyy! *-*
    Chcę takii <3

    OdpowiedzUsuń
  4. jak mogę radzić-sodę dodawaj tylko do wypieków, które mają bąbelki,czyli np dodatek piwa, gazowanej wody, maślanki, a proszek do pieczenia do reszty :)
    Soda lubi kwaśne środowisko :)

    Ale wygląda pysznie i liczy się inwencja twórczaaa! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba dobrze by było, żebym cokolwiek dała ;) Dziękuję za radę :)

      Usuń
  5. Kokos - jagody - serniczek , boziu jak to musiało smakować <3333
    Dziękuje za odpowiedzi :****

    OdpowiedzUsuń
  6. Ojejuśku jakie pyszne połączenia smaków są w tym serniczku!
    Dziękuję za nominację :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ale się zgrałyśmy jagodowo dzisiaj! :) narobiłaś mi ochoty na taki serniczek :)

    OdpowiedzUsuń
  8. mmmm... wspanialy pomysl! swietny i oryginalny:) bardzo mi sie podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wiem coś o zapominaniu dodania czegoś do dania. Oj, i to ostatnio bardzo często! Ale twój sernik musiał być na bank pycha, te składniki same za siebie mówią ;)
    Dziękuje za nominacje :)

    OdpowiedzUsuń

Śmiało wyraź swoje zdanie! Każdy Twoje słowo się liczy :)