niedziela, 23 marca 2014

23.03.14/ Krem jaglany czekoladowo-orzechowy z bananem

Dostałam od babci dużo orzechów laskowych - mam też leszczyny w ogrodzie (ku radości mojego brzucha i płaczu nosa), więc pewnie będą się pojawiać dość często. Dzisiaj pyszny, cudownie pachnący krem z kaszy jaglanej - z bananem, serkiem, orzechami laskowymi, kakao... Czego chcieć więcej?





Krem jaglany czekoladowo-orzechowy z bananem


1/4 szklanki suchej kaszy jaglanej + 3/4 szklanki płynu
3 duże garście orzechów laskowych
1 banan
ok. 70g sera typu cream cheese
mleko do rozrzedzenia konsystencji
kakao ok. 3 łyżki

Kaszę jaglaną przepłukać na przemian w zimnej wodzie i we wrzątku, następnie ugotować w mieszance wody z mlekiem. Orzechy uprażyć na suchej patelni, odłożyć część (jeśli chcecie wersję crunchy c:), a resztę umieścić w blenderze i zmiksować na masło. Dodać do tego ugotowaną kaszę jaglaną, pół banana, ser i kakao. Dolać mleka do uzyskania odpowiedniej konsystencji i pozostałe orzechy. 
Smacznego! :D


Wczoraj nie miałam siły na ćwiczenia, jednak dwa razy wyszłam na spacer - wczoraj było piękne, gwieździste niebo i bardzo dużo żab. To chyba również oznaka wiosny :)

32 komentarze:

  1. Ten krem wygląda mega smakowicie, chociaż za kaszą jaglaną na słodko nie przepadam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ogóle jej nie czuć - mocno wyczuwalne są orzechy i kakao, potem banan. Trochę jak nutella, tylko, że wg. mnie o wiele lepszy - nie jest przesłodzony ;)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Coś miał z budyniu, nawet kożuch mu się zrobił ;)

      Usuń
  3. a ja dostałam 3 skrzynie orzechów, ale włoskich :) w jakiś sposób od Babci, bo choć już jej nie ma, to ona drzewo zasadziła
    dobrze, że odpuściłaś ćwiczenia, nic na siłę;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może nie do końca odpuściłam - musiałam rozciągnąć się przed snem, chyba nie zasnęłabym z tak napiętymi mięśniami po całym dniu ;)

      Usuń
  4. Wygląda delikatnie i aksamitnie :) Jak budyń!

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. W połączeniu z kakao tworzą zgrany duet :)

      Usuń
  6. To pojechałaś po całości z kakao i orzechami ... taki potężny zastrzyk energii ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwsze wrażenie jak zobaczyłam ten krem, że wygląda jak budyń. Jaglany krem już próbowałam, ale twoja wersja wydaje się smaczniejsza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twój krem też prezentował się pysznie i nawet był w podobnych smakach, więc taki musiał być :)

      Usuń
  8. Też jestem szczęśliwą posiadaczką leszczyn, co cieszy mnie bardzo bo laskowe to jedne z moich ulubionych :)
    Muszę wypróbować ten krem, bo składnikach widzę że chyba jak Monte trochę smakuje? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No może nawet trochę przypomina Monte, ale nie jest tak nachalnie słodkie, no i nie ma białego kremu ;)

      Usuń
  9. do kremu z kaszy jaglanej zabieram się od dawna ale widząc twój już wiem, że w najbliższym czasie na pewno go zrobię! :))
    wygląda jak budyń!

    OdpowiedzUsuń
  10. Kocham gwiazdy ! Dla nich mogłabym nawet nie spać. Dlatego lubię jak już zbliża się ten okres letni i coraz częściej się pojawiają :)
    Krem jaglany zachwyca :>

    OdpowiedzUsuń
  11. Prawie nutella!:)
    Mieszkasz w okolicy stawu, że żab dużo? : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawie, prawie - jednak wolę moją wersję :) No właśnie nie, nie wiem, czemu ich było tak dużo na ulicy.. ;)

      Usuń
  12. Ale ja Ci zazdroszczę tych orzechów! Ja ich nie mam i muszę kupować :<
    A na początku myślałam ,że to budyń! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, ja się za laskowymi stęskniłam - orzechy są tylko co dwa lata :) Mimo mojego uwielbienia dla budyniu, myślę, że w takiej wersji jaglanej był nawet trochę lepszy, no i na pewno pożywniejszy :)

      Usuń
  13. Czuję się zaproszona na takie śniadanie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie bym poczęstowała, ale już nic nie zostało ;)

      Usuń
  14. Konsystencja idealna! :) Bardzo smakowicie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, tak, był gęsty tak jak lubię :) Dziękuję, ale w smaku był zdecydowanie lepszy niż z wyglądu - cóż, nie ocenia się po wyglądzie C:

      Usuń
  15. też chce taką babcie!!!! <#
    Ale krem, o mamoooo! <3 gęsty, ciemny-mniam!

    OdpowiedzUsuń

Śmiało wyraź swoje zdanie! Każdy Twoje słowo się liczy :)