wtorek, 25 marca 2014

25.03.14/ Czekoladowa, bananowa zapiekanka z serka wiejskiego i owsianki z truskawkami; LBA

Jak pięknie urosła, tak samo opadła. Chyba muszę zacząć z jakichś przepisów korzystać, bo te pieczone eksperymenty mi nie wychodzą.




Kakaowa, bananowa zapiekanka z płatków owsianych i serka wiejskiego z mrożonymi truskawkami i domowym kremem czekoladowo-orzechowym*

*orzechy laskowe (wcześniej uprażone), suszone daktyle (namoczone lub ugotowane do miękkości) i kakao 

Ten krem jest boski - mocno orzechowy, czekoladowy i słodki ;) Już nigdy więcej nie sięgnę po kupne czekoladowe kremy! Kiedyś wujek przywoził mi podobny z Belgii - był trochę jak słynny krem na literkę "N", ale baardzo mocno orzechowy i nie tak okropnie słodki. Mój krem taki właśnie jest, myślę, że te dwa słoiczki nie wystarczą mi na długo :) Zrobiłam też wczoraj masło orzechowe - z orzechów laskowych, ziemnych i migdałów. Pierwszy raz wyszła mi taka płynna, oleista konsystencja :) 

Oto masełko!


Dziękuję Wam wszystkim za miłe słowa pod wczorajszym wpisem :)
Od razu zrobiło mi się przyjemniej - może to podziała na to okropne choróbsko i alergię :)

Pytania od Danusi z http://www.mojewypiekiinietylko.com/ - jeszcze raz dziękuję za nominację :)

  1. Na słodko, czy wytrawnie? To zależy od mojego nastroju; wbrew pozorom w ciągu dnia jem mało słodkich rzeczy, zazwyczaj tylko śniadanie
  2. Łakoć, bez którego nie możesz się obejść… Chodzi o słodycze, tak? Nie ciągnie mnie do nich zbytnio - patrz wyżej - Gorzka czekolada? Teraz nie jadłam już jej długi czas, więc i bez niej potrafię się obejść - chyba nie mam takiego łakocia ;)
  3. Twoja popisowa sałatka. Chyba takiej nie mam... 
  4. Deser z awokado? Co Ty na to? U mnie na blogu jest. ;) Jestem na tak!
  5. Ciasto, które przysparza Ci najwięcej trudności… Ostatnio nie wychodziła mi zebra
  6. Babka z bakaliami, czy bez? Z bakaliami
  7. Czy lubisz owoce morza? Uwielbiam :)
  8. Najpiękniejsze miejsce na Ziemi, Twoim zdaniem, to… nie potrafię wybrać jednego, jest ich sporo, więc napiszę, że dzika natura, lasy - tereny nie zanieczyszczone jeszcze przez człowieka
  9. Najlepszy sposób na wypoczynek… gotowanie, słuchanie muzyki, czytanie, jakieś odprężające ćwiczenia
  10. Twoja ulubiona zupa... Prawie każda mojej siostry - faworytem jest tajska na mleczku kokosowym z dynią
  11. Potrawy z grilla, czy z piekarnika? Przekonuję się do grilla, ale częściej korzystam z piekarnika


11 komentarzy:

  1. Ważny jest smak, nie wygląd. ;)
    Zarówno kremik z orzechów i daktyli jak i masełko warte skosztowania. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie, uwielbiam domowe kremy, pasty... Gorzej z moim blenderem ;p

      Usuń
    2. blender wybacza, tylko trzeba go uprzejmie traktować :D
      ja tam się nigdy nie przejmuję, czy opadnie, czy nie bo obie opcje są urokliwe :)

      Usuń
  2. Zmiany widzę! Fajnie tu :D
    A masełko porywam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tak trochę mi się nudziło, więc pokombinowałam trochę ;)

      Usuń
  3. Ja tam nie zauważyłam, żeby twój dzisiejszy eksperyment był nieudany. Zacznij zauważać ich pozytywne strony. Jest ich wiele :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj tam, według mnie wygląda smakowicie <3
    Ten krem musi być boski! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ten krem powalił mnie z nóg!
    jestem ciekawa jego smaku! :))

    OdpowiedzUsuń
  6. swietne to masleko *.* A co do sniadnka to pysznie zapieczone <3

    OdpowiedzUsuń

Śmiało wyraź swoje zdanie! Każdy Twoje słowo się liczy :)