piątek, 28 marca 2014

28.03.14/ Bananowy chlebek

Wpis 68. Już trochę jestem z Wami. Nadal zastanawiam się, czy nie lepiej byłoby numerować same śniadanie; wpisów nie muszę, bo przecież blogger robi to za mnie, ale śniadania...




 Chlebek bananowy z czekoladą, podany z masłem  (wielo)orzechowym i powidłami śliwkowymi; ciepłe mleko z miodem, masłem i czosnkiem i cynamonem + domowa czekoladowo- bananowa granola (leczenia ciąg dalszy - kolejne pół słoika granoli zniknęło c:)




Granoli i mleka nie ma na zdjęciu, jadłam podczas pieczenia się chlebka. Nie mam jeszcze  cierpliwości ;p Z tego powodu nie zjadłam całego chlebka - podzieliłam się z mamą, która była tym wypiekiem zachwycona. Mimo, że rano nic nie przechodzi jej przez gardło - a tak mówi, to zjadła ciepłą jeszcze kromkę do kawy i zostawiła sobie resztę na później :)

Aha, przepraszam za kształt ciasta - nie mam takiej małej foremki i musiałam sobie jakoś poradzić. Dość dziwnym sposobem ;p

Masło orzechowe świetnie smakuje z powidłami śliwkowymi - zwłaszcza domowymi :) Naprawdę, smaki cudnie ze sobą współgrają. Jednak chlebek był pyszny sam w sobie i dodatki dodałam tylko z powodu moich własnych fanaberii. Wczoraj nabrałam ochoty na chlebek - jadłam go tylko raz, w wersji dużej i postanowiłam do niego powrócić ;) Poczytałam Wasze przepisy i postanowiłam trochę pokombinować :)

BANANOWY CHLEBEK

1 duży banan
1 łyżka kremu czekoladowo-orzechowego*
2 chlusty kefiru
1 wiejskie jajko średniej wielkości
ok. 7 łyżek mąki pszennej pełnoziarnistej
kropla syropu klonowego (nazwijmy to małym chlustem c:)
niecała 1 łyżeczka sody oczyszczonej
cynamon - do smaku, u mnie sporo
1 kostka gorzkiej czekolady

Banana rozgniatamy widelcem z kremem czekoladowym (mały kawałek możemy zostawić do dekoracji), syropem i jajkiem. Mąkę, cynamon, sodę mieszamy razem i dodajemy do masy bananowej. Mieszamy do połączenia składników. Rozrzedzamy ciasto kefirem - powinno mieć gęstą konsystencję, trochę jak ciasto na pancakes.  Dodajemy posiekaną czekoladę i mieszamy.
Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni ok. 30-35 minut, ale myślę, że można też upiec je w mikrofalówce - wypróbuję i ten sposób :)

* prażone orzechy laskowe, kakao, gotowane suszone daktyle




Kuchnia Ameryki Północnej Kuchnia Ameryki Północnej

23 komentarze:

  1. tak dawno nie jadłam tego chlebka! wersja z czekoladą mi się podoba :D

    nominowałam Cię do Liebster Blog :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę go zrobić! Dawno tego cuda nie jadłam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrób koniecznie - jestem ciekawa, jak wygląda Twoja wersja :)

      Usuń
  3. Bananowe wypieki są pyszne <3 cudowny ten chlebek!
    Jestem ciekawa jak sobie poradziłaś bez foremki, bo kształt jest naprawdę ok :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzięłam za dużą foremkę i wypełniłam puste miejsce tak, aby ją zmniejszyć - wstawiłam tam słoik :P

      Usuń
  4. Chlebek bananowy to mój ulubiony wypiek. Twój prezentuje się bardzo ładnie, co ty chcesz? Kształt ma niepowtarzalny! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajnie wygląda i na pewno było smaczne, bo wszystko co zawiera banana, musi być pyszne! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja jak zwykle robiłam wieczorem :D Rano gotowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak - wiem, wiem... Ale wtedy taakie zimne śniadanie :) Odłożę sobie na później, na razie ciągnie mnie do ciepłego :)

      Usuń
  7. Taki chlebek rano z jakimiś słodkimi dodatkami <3
    Widzę dużo inspiracji można u Cb znaleźć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cudowny początek dnia :) Naprawdę? Jeśli tak, to bardzo mi miło :)

      Usuń
  8. Też jestem strasznie niecierpliwa, kiedy coś piekę :D Ale tym chlebkiem mnie powaliłaś !

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam , bardzo fajnie i uroczo wygląda , smakował pewnie rownie wspaniale <3

    OdpowiedzUsuń
  10. koniecznie muszę się za niego wziąść!
    muszę tylko doczekać się takiej małej foremki! :D

    OdpowiedzUsuń
  11. To chyba jedno z twoich najlepszych śniadanek !

    OdpowiedzUsuń
  12. To chyba jedno z twoich najlepszych śniadanek !

    OdpowiedzUsuń

Śmiało wyraź swoje zdanie! Każdy Twoje słowo się liczy :)