niedziela, 30 marca 2014

30.03.14/ Waniliowy, ryżowy serniczek gotowany



70 wpis, śniadanie nr 52 (mniej więcej c:)

Dzisiaj serniczek, i to do tego gotowany - mój ulubiony spośród serniczków! Jakoś bardziej mi smakował, niż ten pieczony, który wydawał się ciut za suchy. Chociaż to mogło być moją winą. Tak czy siak, serniczek to idealna propozycja na leniwy, niedzielny poranek :) Mamie znowu zasmakował. Chyba zaczyna powolutku przekonywać się do moich śniadań :




Waniliowy serniczek gotowany z płatkami ryżowymi, nadziany domowym kremem orzechowo-czekoladowym; podany z bananem i gorzką czekoladą/ mleko z masłem, cynamonem, czosnkiem i miodem (nie ma na zdjęciu)


150g serka naturalnego (u mnie Bieluch)
ok. 70-100g serka homogenizowanego waniliowego
1 łyżka budyniu waniliowego
1 wiejskie jajko
1/2 szklanki mleka
4 łyżki płatków ryżowych
1 czubiasta łyżeczka kremu czekoladowo-orzechowego

Serki łączymy z jajkiem i wstawiamy na ogień. Gotujemy, ciągle mieszając do zgęstnienia. Następnie wsypujemy płatki i zmniejszamy ogień. Budyń rozpuszczamy w mleku i wlewamy do masy serowej, nie przerywając mieszania. Gotujemy do uzyskania konsystencji budyniowej. Przekładamy do miseczki część masy, wykładamy na nią krem i przykrywamy resztą. Posypujemy dodatkami - u mnie banan i wiórki gorzkiej czekolady. Studzimy i wstawiamy na noc do lodówki. Rano jemy na zimno lub podgrzewamy (ja wolałam ciepły c:)

Smacznego!























28 komentarzy:

  1. Wanilia i czekolada super współgrają, Twój serniczek trochę mi się z tiramisu kojarzy dzięki tej posypce :D

    A co do Twojego pytania:
    Powiem tak - ciecierzyca jest delikatnie wyczuwalna (w sumie bardziej sama jej struktura, a nie smak). Jeżeli obawiasz się trochę smaku tego kremu, to możesz dać mniej ciecierzycy, a więcej banana i ricotty. Można dodać jeszcze kakao/nutellę/masło orzechowe - wtedy będzie jeszcze słodsze, a ciecierzyca mniej wyczuwalna :)
    A smak samej ciecierzycy trudno mi opisać, taki trochę orzechowy (?), coś w tym stylu ;3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tiramisu to to nie było, nie mniej jednak był od tego deseru smaczniejszy :) Myślę, że smak ciecierzycy by mi odpowiadał - to chyba coś lekko podobnego do ciasta fasolowego :)

      Usuń
  2. Jestem serniowym maniakiem, bardzo podoba mi się twoja wersja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja kiedyś nie lubiłam! dzisiaj się zastanawiam jak mogłam w ogóle, bo teraz to chyba moja największa słabość - zaraz po czekoladzie :)

      Usuń
  3. Gotowane są the best !
    Twoje pomysł zawsze mnie zaskakują <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Oo tak niedziela to najbardziej leniwy dzień, a poranki tym bardziej ! Ten sernik to świetny pomysł ;)
    Nominowałam Cię do LBA, miło mi będzie jeśli dasz radę odpowiedzieć na pytania :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrób mi takie! :D Nominowałam Cię :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak możesz powoli się przekonywać do twoich śniadań?! Twoje śniadania wydają się zawsze być takie smaczne! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, chodziło o Mamę :) Ona po prostu nie jada śniadań, a co dopiero takich 'wynalazków' ;)

      Usuń
  7. W końcu kiedyś zrobię gotowaną wersję, poważnie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo apetycznie wygląda i ten wierzch *.* Smakowicie jednym słowem <3

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam go, ale zastanawiam sie, czy wyszedłby tylko z serka homogenizowanego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jestem pewna, ale wydaje mi się, że mogłoby wyjść. Tylko z samego waniliowego byłoby za słodko ;) Trzeba spróbować i się przekonać :)

      Usuń
  10. serniki to moja miłość!
    Twój wygląda mega kremowy! *-*
    porywam :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Robiłam raz, ale wyszedł mi za rzadki, muszę zrobić drugie podejście! Wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrym sposobem na zagęszczenie jest dodanie większej ilości budyniu, lub jakichś płatków np. ryżowych, jaglanych, gryczanych... Chociaż myślę, że owsiane też dałyby radę :)

      Usuń
  12. Jejciu wygląda obłędnie i na pewno tak smakuje. Uwielbiam wszystko co ma w sobie ryż mogła bym się żywić tylko nim (choć byłoby nudno) jest świetny. Na pewno kiedyś przyrządzę podobne śniadanie na razie odkładam je na listę do zrobienia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daj znać, jak spróbujesz takiego serniczka :D Jestem pewna, że Ci posmakuje :)

      Usuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Śmiało wyraź swoje zdanie! Każdy Twoje słowo się liczy :)