poniedziałek, 31 marca 2014

31.03.14/ Jaglany krem marchewkowy z serkiem waniliowym i domową granolą + LBA

A na ostatni dzień marca... 

Krem. Budyń. Kremowy budyń. Budyniowy krem. Zadecydujcie sami :)






 Jaglany krem-budyń marchewkowy gotowany z laską cynamonu, podany z waniliowym serkiem homogenizowanym i domową granolą

JAGLANY KREM MARCHEWKOWY

1 duża marchewka
1 laska cynamonu
kilka łyżek kaszy jaglanej (około 3/4 miseczki)
mleko, woda
ew. daktyle, morele - namoczone lub ugotowane wcześniej w wodzie, wiórki kokosowe

Marchewkę obieramy i kroimy w drobną kostkę. Następnie wkładamy ją do rondelka, zalewamy mlekiem, dodajemy cynamon i gotujemy do miękkości. Dodajemy kaszę jaglaną i trzymamy jeszcze chwilę, aż kasza wchłonie część mleka - możemy dolać wody. Wszystko miksujemy blenderem do uzyskania gładkiej konsystencji konsystencji. Przekładamy do miseczki i jemy na gorąco, lub odstawiamy do ostygnięcia i wkładamy na noc do lodówki (ja tak zrobiłam). 

Rano podgrzałam 1,5 minuty w mikrofali i podałam z serkiem i granolą.

Smacznego! :D


A tu jeszcze na czysto, bez dodatków :)


Później dodam osobny wpis w z granolą w roli głównej, bo wyszła naprawdę wyjątkowo dobra :)
Dzisiaj jeszcze zostałam w domu. Zaczęły się rekolekcje, ale mama mnie nie puściła - w zeszłym roku poszłam na nie zdrowa, a wróciłam chora. Dbają o nas w tym kościele, nie ma co ;)  Teraz nadal nie czuję się najlepiej, więc lepiej chyba raz a dobrze się wyleczyć. 


Pytania od Dominiki:
1. Jak przezywano Cię w szkole i dlaczego? Jelonek - od imienia. Ciocia wikipedia (what?!) - bo podobno 'wszystko' wiem ;p Ruda (czasami) - włosy, które wcale (!) nie są rude, a nawet jakby były, to by mi się podobały, o!
2. Jeśli makaron to z czym? Ze szpinakiem i nic więcej już nie potrzeba <3 Ewentualnie łosoś i jakiś dobry ser :)
3. Podróż, której nigdy nie zapomnę odbyła się do ... Londynu?
4. W jakiej epoce chciałabyś żyć? Może w starożytności. Fascynuje mnie życie z tamtych czasów, te wszystkie wspaniałe budowle... No i uwielbiam mity i opowieści z tej epoki :)
5. Jaką supermoc chciałabyś posiadać? Więcej odwagi, siły... No i może, cechę, dzięki której wszyscy byli by szczerzy.
6. Książka czy film? Książka.
7. Film, który najbardziej mnie wzruszył to ... "Mój przyjaciel Hachiko"; "Kamienie na szaniec"
8. Rower czy rolki? Jestem taką kaleką, że obie te rzeczy nie są mi bliskie, ale ostatecznie chyba wybrałabym rolki.
9. Danie, które mogę jeść codziennie to ... znowu nie jestem pewna :) Makaron ze szpinakiem, wszelkie budynie, kasza jaglana w różnych połączeniach... Na pewno nie znudziłaby mi się owsianka :)
10. Jaki jest Twój ulubiony owoc letni? Nie potrafię wybrać, uwielbiam wszystkie owoce :)
11. Czego najbardziej nie możesz się doczekać w zbliżających się wakacjach? Nie ma chyba niczego takiego.

Pytania od Natalie:

1.Tradycyjne Wielkanocne ciasto? Babka, mazurek :)
2.Ulubiony przedmiot w szkole? J. angielski, biologia
3.Telewizja, komputer czy internet? Internet
4.Jesteś wierząca? Tak
5.Rower czy rolki? Odpowiedź znajduje się wyżej ^^
6.Jadłaś kiedyś owoce morza? Tak :)
7.Zdrowo się odżywiasz? Staram się, żeby tak było :)
8.W żołądku zawsze znajdę miejsce na...? Coś ze szpinakiem, coś z cynamonem :P
9.Ulubiona pora roku? Naprawdę nie wiem.
10.Trenujesz coś? Tylko fitness, pilates w domu :)
11.W przyszłości pragnę... lepiej gotować, robić lepsze zdjęcia, lepiej radzić sobie z matmą ;p Być szczęśliwa :)



Jako, że zostałam nominowana przez 2 osoby, pomyślałam, że też zadam kilka pytań :)

1) Masz w domu jakieś tradycje? (np. rodzinny obiad w niedzielę, wspólne śniadania)
2) Skąd wziął się gotowany serniczek? Kto przygotował go po raz pierwszy? :)
3) Pierwszy kulinarny blog, którego zaczęłaś czytać?
4) Oglądasz jakieś seriale?
5) Twój ulubiony aktor/ aktorka?
6) Chciałabym...
7) Jakie jest Twoje ulubione zwierzę?
8) Weź do ręki książkę leżącą najbliżej Ciebie, otwórz na stronie 93 i przepis 4 zdanie od dołu ;p
9) Jakie jest Twoje zdanie na temat smoothies z liściastymi warzywami, tzw. Green monsters? 
10) Zdradzisz jakąś dobrą, kuchenną radę?
11) Ulubiona potrawa wielkanocna? 

13 komentarzy:

  1. Jaglanka i również u mnie : D
    Ślicznie dziękuje za nominację :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za odpowiedzi! ;)
    A granolę porywam <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za nominacje :*
    Jestem pod wrażeniem. Znakomity budyń! *.*

    OdpowiedzUsuń
  4. Porwałabym taki budyń. Zwłaszcza, że z mojej ukochanej kaszy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Krem czy budyń, ale wygląda pysznie :)
    Dziękuję za nominację :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Budynio-kremy są najlepsze na śniadanie :D
    Gęste i sycące!
    Dziękuję za nominację :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten krem musiał być genialny !
    Dziękuje za odpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
  8. koniecznie pochwal się jak zrobiłaś ten krem, bo wygląda obłędnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję za nominację :* Uważam że jaglana w takim wydaniu musialabyc obłędna <3

    OdpowiedzUsuń

Śmiało wyraź swoje zdanie! Każdy Twoje słowo się liczy :)