sobota, 29 marca 2014

Cynamonowa, twarogowa otrębianka z jabłkiem, masłem orzechowym i powidłami śliwkowymi + LBA



 Owsiana, cynamonowa otrębianka twarogowa z tartym jabłkiem podana z kroplą syropu klonowego,  domowym masłem orzechowym, domowymi powidłami śliwkowymi i  resztą jabłka






To było pyszne. Nic dodać, nic ująć. Połączenie PB&Jelly znowu spisało się na medal, zresztą równie dobrze jak jabłko z cynamonem. 

Podołałam całej porcji - jestem z siebie dumna, ale z drugiej strony to strasznie boli mnie teraz brzuch, więc nie wiem, czy to do końca dobrze....

LB od Basi, bardzo Ci dziękuję :)

1. Jakie wyjątkowe śniadanie przygotowałabyś osobie, która sceptycznie jest nastawiona na różnego rodzaju kulinarne eksperymenty? Jakiś wypiek - przykładowo wczorajszy chlebek bananowy. Na początku mama mówiła, że nie lubi takich wynalazków, ale jak spróbowała, to zmieniła zdanie :D
2. Od czego zaczynasz dzień? Od wody z cytryną.
3. Z jaką znaną osobą ze świata kulinarnego chciałabyś zjeść kolację? Nigella? Ramsay? Ina Garten? Ellie Krieger? Sama nie wiem.
4. Pierwszy wypiek wykonany przez Ciebie? Moim początkiem były łaciate kruche mini-babeczki nadziane dżemem lub orzechami laskowymi :)
5. Jeśli musiałabyś zjeść obiad na mieście, na co byś się zdecydowała? Myślę, że na sushi albo jakieś danie z kuchni azjatyckiej, włoskiej, może naleśniki
6. Lubisz gotować dla innych, czy wolisz skupiać się na swoich upodobaniach smakowych? Lubię gotować i dla innych i dla siebie :)
7. Idziesz na casting do programu kulinarnego i musisz przekonać jurorów swoją potrawą. Co przygotujesz? Jakieś danie przygotowane na parze - serio, mało kto wierzy, że tak przygotowane potrawy są smaczne - a są po prostu pyszne!
8. Najdziwniejsza potrawa z jaką się spotkałaś? Nie mogę sobie teraz przypomnieć ;)
9. Obiad częściej na słodko czy na wytrawnie? Zdecydowanie na wytrawnie.
10. Musisz przygotować menu urodzinowe dla 20 osób, składające się z pięciu pozycji - co to będzie? Może sushi (znowu c:) albo jakąś zdrową wersję pizzy, jakieś danie z makaronem - coś co by wszystkim smakowało :) Pewnie pojawiła by się też jakaś zupa, coś z rybką no i deser - coś zdrowego, żeby wszystkich zaskoczyć. Może zdrowa wersja tiramisu albo tort z ciasta fasolowego? ;)
11. Bez czego nie wyobrażasz sobie swojej kuchni? Bez cynamonu :)

25 komentarzy:

  1. Istna bomba błonnikowa - otręby, jabłko i śliwki :D
    Też nie wyobrażam sobie kuchni bez cynamonu... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że pozytywnie na mnie wpłynie ten błonnik, heh ;)

      Usuń
  2. Spróbowałabym tego twojego tiramisu ! ;3
    Oo, i takie śniadanie też bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może kiedyś uda Ci się spróbować? ;)

      Usuń
  3. chcę takie śniadanko!
    prezentuje się bardzo smacznie !:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Haha, to w takim razie czekam na nagrodę :D

      Usuń
  5. Ja też tak miałam/mam, ale to powolutku minie. Tylko pamiętaj aby wszystkie posiłki (śniadanie, obiad, kolacja) jeść większe tzn. pić herbatę do obiadu, kolacji. Tak aby troszkę rozciągnąć żołądek. Mi to pomaga :)
    A słów mi totalnie zabrakło jak zobaczyłam tę śniadaniową propozycję - po prostu boska!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, wiem... I tak mam już o wiele większy żołądek - kiedyś jadłam naprawdę malutko, rzadko i... szkoda gadać. Rozciągałam sobie żołądek dwudaniowym śniadaniem - podobnie jak Ty :)

      Usuń
  6. Pb& jelly i ta otrębianka. Lepszego śniadania nie można sobie wyobrazić <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie dziwię się, musiało być mega pyszne :D

    OdpowiedzUsuń
  8. To masło orzechowe się tak apetycznie rozpłynęło na wierzchu! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może trochę się rozpłynęło, ale tak naprawdę, to udało mi się uzyskać dość płynną konsystencję bez uszkadzania blendera ;p

      Usuń
  9. Mnie po śniadaniu też często brzuch boli heh ;) Ale to tam mija po 45 min ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety u mnie nie minęło do II śniadania, czyli przez ok. 3 h :\

      Usuń
  10. Bardzo podoba mi sie ten wygląd bloga i nagłowek <3 Śniadanko porywam jest oblędne <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Takiego pysznego śniadania nie sposób nie zjeść
    do końca, nawet kosztem bólu brzucha ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ból brzucha może też być spowodowany dużą dawką błonnika w śniadanku. Gdy zjadasz go za dużo, a nie pijesz wody takie mogą być tego złe skutki. Mam nadzieję, że to tylko tak jednorazowo i jutro już wszystko wróci do normy :)

    OdpowiedzUsuń

Śmiało wyraź swoje zdanie! Każdy Twoje słowo się liczy :)