sobota, 15 marca 2014

Niebiańskie ciasto czekoladowe z bakaliami bez mąki, bez cukru

Przepyszne ciasto czekoladowe, upieczone bez dodatku mąki, bez dodatku cukru, za to słodzone daktylami i miodem lipowym, napakowane bakaliami, cudnie wilgotne i puszyste. Głównym składnikiem jest... fasola!
Pewnie wiele z Was już piekło bądź próbowało tego pysznego ciasta - ja podjęłam się drugiej próby, bo za pierwszym razem efekt był nie do końca taki, jaki chciałam. To dlatego, że nie trzymałam się przepisu, piekłam za krótko i kroiłam za wcześnie - popełnić tyle gaf przy jednym wypieku, moja specjalność ;p Tym razem wzorowałam się na tym przepisie, zmieniłam słodzidło - dodałam ok. 70 ml miodu i mus daktylowy (5-6 daktyli) oraz szklankę bakalii. Jest pyszne - bardzo zasmakowało moim rodzicom, a ich mina, gdy dowiedzieli się, z czego jest zrobione? Bezcenna! :D Mimo tego się nie zniechęcili i chcą, bym częściej takie piekła :)






Warzywa Strączkowe - edycja zimowa 2014

13 komentarzy:

  1. Bardzo lubię ciasta z dodatkiem warzyw. Faktycznie mina bliskich jak próbują jest wtedy bezcenna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wolę informować ich o takich składnikach już po konsumpcji - wtedy nie mogą powiedzieć, że niedobre - bo jeszcze przed chwilą się nim zachwycali ;p

      Usuń
  2. Kiedy ja zaserwowałam ciasto na rodzinnym spotkaniu, każdy był zachwycony, ale prawda- ich miny były bezcenne jak się dowiedzieli, że jedzą fasolę! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ogóle nie chcieli uwierzyć, że jest z fasoli! :) - zobaczę jak zareaguje mój szwagier - przeciwnik wszystkiego, co zdrowe ;)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Spróbuj koniecznie - ale ostrzegam, uzależnia! :D

      Usuń

Śmiało wyraź swoje zdanie! Każdy Twoje słowo się liczy :)