czwartek, 10 kwietnia 2014

82/ Zdrowe, buraczane brownies z kokosową nutą

Dzisiaj mam lekcje dopiero na 10, więc mogłam zjeść na śniadanie coś ekstra :D Przygotowałam sobie też smaczny podwieczorek - budyń marchewkowy (Mój ulubiony! Zwycięża nawet z czekoladowym !), bo resztę dnia spędzę poza domem. Wracając do śniadania - już od dawna chciałam przygotować jakiś wypiek z buraka. Dlaczego? Bo to najsłodsze warzywo, nie od dziś wiadomo, że wyrabia się z niego cukier - z tego powodu nikt nie powinien być zaskoczony jego obecnością w moim słodkim śniadaniu. Przecież buraka możemy znaleźć w większości kupnych słodkości! Moja propozycja jest tylko o wiele zdrowsza i, moim zdaniem, pyszniejsza :)

Osobiście uwielbiam buraki - czy to do obiadu, czy w postaci soku. Jest to warzywo popularne, ale jednak trochę niedoceniane. W buraku znajdziemy duże ilości kwasu foliowego (witaminy B9), witaminę C, B6, B3, B2 i A, oraz duże ilości manganu, magnezu, potasu, fosforu, żelaza oraz błonnika.



 Buraczane brownies z kokosem, podane z syropem klonowym* i wiórkami kokosowymi, ciepłe mleko z cynamonem

*nie słodziłam ciasta




Przepis:

4 małe ugotowane i obrane buraki
3-4 łyżki mąki pszennej pełnoziarnistej
1,5 łyżki naturalnego kakao
1 łyżka otrąb owsianych
1 jajko (oddzielnie białko i żółtko)
1 płaska łyżeczka sody oczyszczonej
dwa chlusty kefiru lub do konsystencji
coś do posłodzenia (np. łyżka syropu klonowego, miodu) - do smaku
gorzka czekolada (opcjonalnie)
wiórki kokosowe i olej kokosowy - do foremek

Białko oddzielamy od żółtka i ubijamy. Buraki rozdrabniamy blenderem na mus, dodajemy żółtko i słodzidło. Mąkę mieszamy z sodą, kakao i otrębami, po czym dodajemy do masy i mieszamy. Później delikatnie łączymy masę z ubitym białkiem. Do ciasta wrzucamy gorzką czekoladę i wiórki kokosowe. Przekładamy do foremek wysmarowanych olejem kokosowym i wysypanych wiórkami. Pieczemy ok. 40 minut w temp. 180 stopni - po tym czasie sprawdzić patyczkiem, czy ciasto jest upieczone. Powinien być nie do końca suchy, lekko lepki.

Smacznego! :)



Dobrze się uczę.
Zdrowy tryb życia

24 komentarze:

  1. jak fajnie mieć czasem na późniejszą godzinę.. :) Ja jakoś nie mogę się przekonać do czekoladowego buraka niestety :P

    OdpowiedzUsuń
  2. OOOO piona ! Też uwielbiam buraki i takimi pancakes nie pogardziłabym <3
    Serek piórko kupuję w realu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No i jest burak ;) Uważam, że ma w sobie spory potencjał ze względu na ten slodkawy posmak właśnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. właśnie wyjadałam buraczki ze słoika a tu taka niespodzianka ;)
    a z burakiem względem słodkości marchew chyba może konkurować

    OdpowiedzUsuń
  5. hmm buraki i kokos *.* nigdy nie wpadłabym na takie połączenie :) świetnie eksperymentujesz !

    OdpowiedzUsuń
  6. Buraczane? Ale fajny pomysł! Widziałam już kiedyś przepisy na ciasta czekoladowe z burakami, ale jakoś zapomniałam o tym połączeniu. Muszę wypróbować w takiej śniadaniowej wersji koniecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie zdrowe brownies to zdecydowanie moje smaki! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. zaskoczyłaś mnie tymi burakami!
    uwielbiam sałatki z buraków czy zupę ale ciasto to jeszcze nigdy nie jadłam!
    ale wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jaki ciekawy przepis :)
    Na pewno były pyszne *.*

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeżeli kiedyś przekonam się do buraków to wypróbuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wypiek z burakiem widzę pierwszy raz, ale już wiem, że zagości u mnie na pewno!

    OdpowiedzUsuń
  12. Buraki to chyba jedyne warzywa do, których się nie przemogę. Za nic w świecie mi nie smakują!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czuć ich tutaj za bardzo - trzeba tylko bardzo dokładnie je zmiksować :)

      Usuń
  13. Kocham buraki. Przepis w sam raz dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam takie buraczkowe eksperymenty na słodko !

    OdpowiedzUsuń
  15. ooo.. również kocham buraki! :D Są the best ever... :)
    Brownie z niego musi być mega ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Zazdroszcze lekcji na 10 :) ! Super pododba mnie sie ta propozycja wszystkie skladniki z osobna uwielbiam a razem musialy niesamowicie grać <3

    OdpowiedzUsuń
  17. jej, brzmi abstrakcyjnie z tymi burakami, ale zaintrygowała mnie ta koncepcja!

    OdpowiedzUsuń
  18. Brownie z burakiem wysokie stanowisko w moim subiektywnym rankingu 'mini brownie's' zajmuje, a Tobie no co tu dużo mówić, świetne wyszły! Natomiast klasycznych buraczków kiedyś nieznosilam, a wystarczyło włożyć to niepozorne warzywo do piekarnika, na talarki skrojone i ... przepadałam. Pokochałam.

    OdpowiedzUsuń
  19. Też robiłem kiedyś wypiek z burakami, świetne! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. urzekłaś mnie tym przepisem! wypieki z burakami są takie wilgotne, wyjątkowe :)

    OdpowiedzUsuń

Śmiało wyraź swoje zdanie! Każdy Twoje słowo się liczy :)