niedziela, 13 kwietnia 2014

85/ Wspomnienie lata. Gofry owsiane z miodową bitą śmietaną i owocami

Pewnie już wiecie, że gofry są jednymi z moich ulubionych przysmaków :) W wakacje razem z przyjaciółką chodziłyśmy po mieście i testowałyśmy to danie w różnych budkach i kawiarenkach. W niektórych miejscach były chrupiące, w innych mokre w środku - w jednych zdobiła ich bita śmietana i frużelina, w drugich cukier puder i świeże owoce. Bywało lepiej i gorzej.
Teraz już wiem, że mogę zrobić takie gofry sama. No ba, jeszcze lepsze! :D I do tego zdrowsze :)






Gofry owsiane z kokosem podane z miodową bitą śmietaną, truskawkami, bananem, jagodami i nerkowcami




Od razu przypominają się beztroskie, rodzinne niedzielne poranki... Śniadania wtedy często przygotowywał tata. Gofry, placuszki z jabłkami, omlety i jajka na miękko... To zdecydowanie  smaki mojego taty :) Dlatego też, musicie po prostu uwierzyć w to, że poniższy przepis jest świetny i na pewno gofry wyjdą Wam pyszne - delikatne, lekkie i chrupiące. Skoro tacie smakowało... :) 



GOFRY OWSIANE
 z kokosową nutą

5 dużych łyżek płatków owsianych
1 łycha wiórków kokosowych 
1 wiejskie jajko
ok. 3-5 łyżek mąki (u mnie żytnia razowa typ 2000)
mleko 


ulubione dodatki ( u mnie niecałe 3/4 szklanki kremówki ubitej z 1,5 łyżeczki miodu, plasterki banana, truskawki, mrożone jagody oraz nerkowce)


Płatki owsiane i wiórki zalewamy mlekiem lekko ponad ich poziom i odstawiamy do wchłonięcia mleka na noc do lodówki. Rano dodajemy jajko i mąkę - masa ma być gęsta. Pieczemy w bardzo dobrze(!) rozgrzanej, natłuszczonej gofrownicy do zarumienienia - najlepiej jest włączyć urządzenie przed wymieszaniem składników.

Podajemy z ulubionymi dodatkami. Smacznego! :)

Smaki dzieciństwa Zdrowy tryb życia


Staram się być miła dla wszystkich



Zaczynamy akcję tycie. Znowu.

25 komentarzy:

  1. Uśmiechnęłam się po przeczytaniu tego, co z przyjaciółką uskuteczniałyście :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co ta nuda robi z człowiekiem, heh ;D

      Usuń
    2. haha, ja tak samo! akcja godna powtórzenia (a u mnie- nad morzem- podobno najlepsze gofry robią w budkach (co śmieszne ja nigdy nie jadłam tych właśnie kupnych))

      Usuń
  2. Miodowa bita śmietana + gofry? proszę, daaaj gryza :D
    Zaczynasz akcję tycie? Ja niby też powinnam, ale cos nie mogę się przełamać :x

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak wzrost idzie w górę, a waga nie, to trzeba coś z tym zrobić...
      Wiem, że jest ciężko, ale damy radę! Musimy... :)

      Usuń
  3. Gofry z takimi dodatkami zniknęłyby z mojego talerza w 5 sekund *.*

    OdpowiedzUsuń
  4. Testowanie gofrów? Mniaam, może podkradnę od Ciebie ten pomysł hihi ;p

    OdpowiedzUsuń
  5. No to chyba w te wakacje też będę testować gofry, super pomysł na nudę :D
    A Twoje też wyglądają przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj te lato niech już nadejdzie :D Świetny przepis na gofry

    Serdecznie zapraszam na konkurs Wielkanocny, do wygrania świetne nagrody : http://wulkan-smaku.pl/konkurs-zdrowa-wielkanoc/

    OdpowiedzUsuń
  7. o tak, owsiane uwielbiam (taka niespodzianka :D)
    dobrą akcję z koleżanką miałyście!

    OdpowiedzUsuń
  8. Eh, a ja gofrownicy nie mam i tych kupnych też daawno nie jadłam. Niemniej, owsiane zawsze cudowne : )

    OdpowiedzUsuń
  9. Akcja ,, T'' jest trudna, dlatego wiedz, że masz pełne wsparcie moje i zapewne innych dziewczyn. Jesteśmy z Tobą!
    A gofry prezentują się niezwykle smakowicie. Chętnie bym porwała:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo kolorowa propozycja:) Super:)
    Zapraszam również na konkurs na mym blogu http://jedzismakuj.blogspot.com/2014/04/konkurs-cacao-decomorreno.html

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam gofry, od razu przypominają mi się wakacje! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. gofry kojarzy mi się z wakacjami nad morzem!
    codziennie musiały być zaliczone! :D
    odkąd mam gofrownicę nie muszę już wyjeżdżać nad Morze tylko mogę robić je w domu! :D
    Twoje wyglądają bardzo apetycznie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! Teraz wystarczy tylko wyjąć gofrownicę i po chwili możemy już rozkoszować się tym smakiem :)

      Usuń
  13. Czyli widzę, że nie tylko ja mam manię testowania rzeczy z budek ;) Ja w wakacje robię tak samo!

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja kupne gofry w budkach jadłam może 2 razy w moim życiu :)
    Ale twoje wyglądają jak dzieło sztuki :*

    OdpowiedzUsuń
  15. No tak wyglądają jak te z budki nad morzem ,pycha <3

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny pomysł z tym testowaniem gofrów. Że ja wcześniej na to nie wpadłam? :D Jednak czasem te domowe gofry lepiej smakują i wiesz co do nich wkładasz. No i dodatki można takie pyszne dobrać, jak ty dzisiaj :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Gofry swietnie wyszly i super dodatki do nich <3

    OdpowiedzUsuń
  18. Domowe zawsze lepsze :D Wiadomo co w nich jest :D Dodatki genialne a wygląd...do natychmiastowego schrupania :D

    OdpowiedzUsuń

Śmiało wyraź swoje zdanie! Każdy Twoje słowo się liczy :)