czwartek, 1 maja 2014

103/ Ricotta hotcakes po raz pierwszy. Z sosem chałwowym

Wczoraj dorwałam ricottę - w Kauflandzie, bo w Lidlu (!) niestety nie mogłam jej znaleźć. 
Na początku myślałam o czymś w miseczce, ale potem przypomniały mi się te placuszki, które obiecałam sobie zrobić, gdy już w moje łapki wpadnie ten ser.
Wrażenia? 
W zasadzie to nie jestem zachwycona. Owszem, były dobre, ale jak każde moje wcześniejsze pancakes. Nie dostrzegłam większej różnicy. Były lekko piankowe i jajeczne i tylko tyle - a to mogłabym napisać również o innych. Przypominały placki na Bieluchu.
Myślę, że jednak będę wykorzystywać ricottę do kremów, na kanapki, do owsianek itp.
Tym sposobem, będę mogła delektować się jej smakiem :)



Ricotta hotcakes z gruszką (w środku) smażone na oleju kokosowym i sosem chałwowym* z orzeszkami ziemnymi
Ricotta hotcakes with pear, halva sauce and peanuts

*chałwa + mleko/ halva with milk

Chałwę podgrzewamy z mlekiem w rondelku aż utworzy się gęsta, ale lejąca masa.








Taka była ładna wieżyczka i runęła

***

***



Brawa dla pani Furler. Te słowa są po prostu prawdziwe...
Płakałam.

***


Chałwa w roli głównej

25 komentarzy:

  1. Kolejna rzecz na liście "must eat", aż wstyd, że nie jadłam ricotta hotcakes jako wielka fanka ricotty haha :P Sos chałwowy do mnie przemawia! Beyonce... najlepsza.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam te niebiańskie placuszki *.*
    Sos chałwowy jest najlepszy <3

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja uwielbiam te placuszki na ricottcie. Dla mnie są niepowtarzalne. Ooo, widzę, że chyba narobiłam ochoty na sos chałwowy. Prawda, że cudowny? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A właśnie trochę zabawnie, bo chałwy nie mogłam nigdzie znaleźć (nie ma to jak gubić jedzenie w domu;p), a takie coś od dłuższego czasu chciałam zrobić. Wczoraj kupiłam gruszki i jedząc je z tahini uznałam, że chcę taki smak poczuć w placuszkach. Potem dopiero zaczęłam sprawdzać, co u Was i dodałam śniadanie. Ale zgadzam się, cudowny :D

      Usuń
  4. Placuszki to idealny motyw na rozpoczęcie długiego weekendu <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Sos chalwowy :3 ja jeszcze ich nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też zachwytu nad ricotta nie rozumiem, ot, slodkawy twarożek. Poza tym co kolejny producent to inny smak i konsystencja, więc na dobrą sprawę nie wiem, która to ta "prawdziwa".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawdziwą znajdziemy pewnie tylko we Włoszech.
      Bardzo lubię ricottę - tak jak każdy inny twarożek (co może nie być dla mnie takie dobre :<), ale te placki to nie jest to. Po prostu były... droższe. Naprawdę, na Bieluchu są takie same ;) Ricottę można wykorzystać w lepszy i smaczniejszy sposób.

      Usuń
  7. Skąd ja znam niesforne i chcące się przewrócić wieże ;) Ale mam sposób - po prostu je wciskam do parteru :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ricotta jest super jako nadzienie do muffinek albo po prostu dodatek do owsianki :D
    A sos chałwowy, hmm kusisz!

    OdpowiedzUsuń
  9. Odpowiedzi
    1. Częstuj się :D Mam dużo chałwy, więc spokojnie wystarczy dla wszystkich :-P

      Usuń
  10. Smażone na oleju kokosowym! Bardzo mądrze! Nadaje ciekawy posmak daniom a co najważniejsze - NIE przyczynia się do budowy tkanki tłuszczowej! :D
    Pozdrawiamy :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ja to czasami chodzę jak taka głupia z 20 razy po jakimś sklepie i szukam, szukam, szukam czegoś, a potem okazuje się że tego nie ma :D ale że w lidlu brak ricotty? no szok !
    ricotta na kanapce , dla mnie najlepsza ! :>

    OdpowiedzUsuń
  12. ricotta pasuje do wszystkiego :)
    śliczna ta wieżyczka i ten sooos <3

    OdpowiedzUsuń
  13. wygląda jakbyś miałą biegunkę i popuściła na te placki, sory pierwsze skojarzenie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jej, mój pierwszy hejt! :D Już myślałam, że się nie doczekam!
      Dziękuję za opinię, drogi Anonimie <3

      Usuń
  14. a ja ricottę najbardziej lubię wyjadać palcem z pudełeczka;)

    OdpowiedzUsuń
  15. swiwetnie wygladaja wazne ze smakowały :) !

    OdpowiedzUsuń
  16. ooo.. nie zachwyciły cię?
    Mnie owszem i to baaardzo! :D
    Jak do tej pory np to były najbardziej delikatne, puszyste, ale cienkie placuszki, w których zakochałam się totalnie <3
    Tylko ja je zrobiłam na początek naturalne, bez dodatków, potem dodałam coś na talerzu :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Mi ricotta hotcakes smakują bardziej niż inne. Nie wiem, może spróbuj jeszcze raz z innym przepiesem?

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziękuję za udział w akcji chałwa. Wielkie brawa za super przepis. Pozdrawiam i do następnego razu! :-D

    OdpowiedzUsuń

Śmiało wyraź swoje zdanie! Każdy Twoje słowo się liczy :)