sobota, 3 maja 2014

105/ Podwójnie kokosowe placki owsiane

Dzisiaj przygotowałam śniadanie dla całej rodziny (czyli dla mnie i rodziców ;p), a były to placki owsiane. Mój tata ostatnio zaczął podkradać moje śniadania (jak to brzmi) i jak jem coś, co nie jest paćką, też chce to jeść. To bardzo dobrze, ponieważ je bardzo dużo niezdrowych rzeczy i słodyczy (w sumie to chyba te moje śniadania traktuje jak ciastka) , co zdecydowanie mu nie służy. Nie w jego stanie.

Przygotowałam więc więcej ciasta i postanowiłam nakarmić wszystkich - także moją mamę, która śniadań nie jada (pracuję nad tym, pracuję...)




Placki owsiane z wiórkami kokosowymi smażone na oleju kokosowym, podane z jogurtem naturalnym, bananem i gorzką czekoladą 
Oatmeal coconut* pancakes served with natural yogurt, banana and dark chocolate

*coconut oil and coconut chips

+ 1,5 placka z domowym dżemem jagodowym, kilka daktyli 




Na 3 porcje:

12 dużych łyżek płatków owsianych
 ok. 4 łyżki wiórków kokosowych
mleko i woda 
2 wiejskie jajka
2 płaskie łyżki budyniu lub skrobi
2 płaskie łyżki mąki żytniej typ 720
jogurt naturalny do konsystencji
ew. coś do posłodzenia - miód, stewia, ksylitol itp.

Płatki i wiórki kokosowe zalewamy wodą z mlekiem trochę ponad ich poziom i odstawiamy do napęcznienia - najlepiej na noc do lodówki. 
Rano miksujemy blenderem z resztą składników. Smażymy na lekko natłuszczonej ( u mnie w jedna niecała łyżeczka  oleju kokosowego) patelni na małym ogniu.
Podajemy z ulubionymi dodatkami.
 Smacznego! :)


***


Nie wiem, czy mogę się jeszcze przyłączyć, ani czy się zalicza, ale...

Przygotowałam śniadanie dla rodziców i posprzątałam

***
Zdrowy tryb życia

22 komentarze:

  1. Mogę cię wypożyczyć, żebyś zrobiła i dla mnie takie placuszki? Moja rodzinka też nie za bardzo pozytywnie podchodzi do śniadań. Moja mama prawie ich nie jada, chyba, że w święta, a tata woli jakieś wytrawne. Nie mogę ich przekonać do innego stanu rzeczy. Mam nadzieję, że tobie się uda :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zamieszkaj ze mną i rób mi takie pyszności, proszę!
    Może tata w końcu zrozumie, że zdrowe jedzenie daje dużo więcej frajdy...

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja już dawno temu przekonałem moją mamę do jedzenia śniadań. Teraz wsuwa owsianki ;D
    Powodzenia w nawracaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. pysznie wyglądają!
    z banem uwielbiam :>
    takie rodzinne śniadanka to fajna sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Znakomicie ,<3 Fajnie ze wszystkich uszczesliwiłaś <3

    OdpowiedzUsuń
  6. To nawracaj rodzinkę na zdrowe odżywianie, powodzenia! Kiedyś Ci za to podziękują :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Kokosowe znaczy wspaniałe! :)
    Mój tata też je baaardzo nie zdrowo i niestety gdy widzi moje śniadania - owsianki, kaszki, kasze itd krzywi się na sam widok..:/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! Wszystkie paćki są be i tyle.
      Jak mu dałam te placki - w wersji czekoladowej (kakao+posiekana czekolada) podane ze śmietaną i karmelizowanymi jagodami, to je posłodził. Karmelizowane owoce. Chociaż dla mamy i tak było za słodkie ;p No cóż, musimy przemycać owsianki i kaszki w innych śniadaniach - właśnie placuszkach, naleśnikach, gofrach, wypiekach... W takiej formie to chętnie zjedzą :D

      Usuń
  8. Owsiane zdecydowanie są najlepsze <3
    Zazdroszczę takiego rodzinnego śniadanka :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj nie wiem, nie wiem - jaglane też są niczego sobie :)

      Usuń
  9. ja mamę nauczyłam, Tobie też się uda :) dobrze ma rodzinka z tobą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciągle próbuję. Ostatnio moja siostra przywiozła jej ciasto - miała zjeść je następnego dnia na śniadanie, ale nie była głodna (bo wcześniej jadła w nocy), więc zjadła na kolację. No i tak w kółko. Nie wiem, czy kiedykolwiek uda mi się uświadomić jej, co sobie robi :<
      Lubię, gdy im dobrze :)

      Usuń
  10. jakie pyszności, dobrze,że przestawiasz rodzinkę na zdrowy tryb życia! ; )

    OdpowiedzUsuń
  11. ach, jak chciałabym należeć do twojej rodziny i żebyś rano piekła mi takie placki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach, a ja bym chciała, żeby ktoś mi dobre naleśniki robił :)

      Usuń
  12. Moi rodzice to nie jedzą moich wynalazków i nawet próbować nie chcą. Dla nich na śniadanie to tylko kanapki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobre i kanapki - dla mojej mamy najlepszym śniadaniem jest... nic. Wiem, że to magiczna potrawa. Jednak nie zdrowa i tego nie warta :<
      Jednak próbuję ją przekonać...

      Usuń
  13. Wierze, ze uda Ci sie przekonac mame ;)
    Te placudzki prezentuja sie niebiansko! . Rodzina ma z Toba dobrze ;)

    OdpowiedzUsuń

Śmiało wyraź swoje zdanie! Każdy Twoje słowo się liczy :)