sobota, 10 maja 2014

112/ Jaglane pancakes z kisielem truskawkowym

Bezglutenowo i bezmlecznie (cóż, nie do końca - ale kupiłam ten serek zanim zaczęłam podejrzewać nabiał i nie lubię marnować jedzenia. Chyba od 2 łyżeczek nie umrę, zwłaszcza, gdy biorę enzym.) i muszę przyznać, że nie czuję się po tym tak źle. 
W niedzielę chrzciny mojego siostrzeńca, w moim domu. Dzisiejszy dzień będzie więc bardzo pracowity - muszę pomóc w domu i odrobić do końca lekcje (przecież nie będę tego robić jutro, tak?), oraz poszukać Sonetów Szekspira - mam je czytać na konkursie. Tylko teraz zastanawiam się który z 154 mi się trafi...

***




 Placki jaglane bananowo-kokosowe smażone na oleju kokosowym, podane z truskawkowym kisielem z siemienia lnianego
Millet pancakes with banana, coconut* and strawberry flaxseed jelly

*chips and oil


Kisiel z siemienia:
owoce (u mnie jeden woreczek mrożonych truskawek)
ok. szklanki wody
1-3 czubatych łyżeczek siemienia lnianego mielonego

Truskawki wkładam do rondelka, zalewam wodą i gotuję chwilę. Po czym doprowadzam do wrzenia, zdejmuję z ognia i  wsypuję siemię.







***

Nie myślisz o tym, nie przejmujesz się, dopóki nie masz z tym do czynienia...

22 komentarze:

  1. co do banerka na końcu- dwa dni temu znajoma mojej mamy dowiedziała się, że jej mąż ma raka, a moja ciocia- pół roku temu. jakoś od tego czasu bardziej realna ta choroba dla mnie jest.
    cóż, nie pozostaje nic innego niż życzyć powodzenia- ja też kiedyś w konkursach recytatorskich brałam udział. stare dzieje.. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Nie zastanawiaj się długo kupuj karob !
      On jest po prostu pyszny, smakuje jak słodkie kakao ( a nie ma ani grama cukru) placuszki czy owsianki mają dzięki niemu jeszcze bardzie mocniejszy czekoladowy kolor niż przy użyciu kakao .

      Usuń
  3. jaglanych jeszcze nie próbowałam, muszę to nadrobić! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny pomysł z tym kisielem, niby to takie logiczne, ale nie wpadłabym na to żeby z siemienia go zrobić :)
    placuszki pierwsza klasa ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kisiel truskawkowy z siemienia, do zrobienia :d

    OdpowiedzUsuń
  6. ale sobie dogodziłaś, a ten kisiel z siemienia świetna sprawa!

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne są te placuszki. Wiem co mówię, bo jaglane placuszki były także u mnie parę dni temu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Podczas mocnego "przeziębienia" poradziłem mojej babci picie żelu z siemienia. Piła. Wybrała się potem do lekarza i usłyszała to samo ;)
    Do szkoły to ja mam pełno roboty, a chyba nigdy się zabiorę :P

    OdpowiedzUsuń
  9. Placuszki obłędne..aż się chce jednego podkraść ;p

    OdpowiedzUsuń
  10. Słyszałam o tym kisielku! Ale moja kuzynka skutecznie mi go obrzydziła, mówiąc jaki on jest paskudny i w ogóle ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wręcz przeciwnie! Jest pyszny, uwielbiam go ;D

      Usuń
  11. ten baner spowodował u mnie ciarki...
    ach, te kisiel! aż się rozmarzyłam ;> nad plackami też chętnie podumam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajny pomysł na kisiel :) Truskawki pod każdą postacią mnie zachwycają ;3

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudne i pomysłowy kisiel uwielbiam <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Jakie smakowite placuszki :) uwielbiam Twoje śniadania... wydaję mi się, że poświęcasz im naprawdę dużo czasu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z placuszkami zawsze trochę więcej pracy, ale mimo wszystko wydaje mi się, że chyba nie przygotowuję śniadań bardzo długo... Rano nie zawsze jest czas. Czasami po prostu wstępnie przygotowuję coś wieczorem ;)
      Bardzo mi miło :)

      Usuń
  15. Ten kisiel truskawkowy mnie urzekł ;)
    Mam nadzieję, że wszystko wyjdzie dobrze na konkursie, ja bym szczerze mówiąc nie dała rady, tak przed wszystkimi.. ;/

    OdpowiedzUsuń

Śmiało wyraź swoje zdanie! Każdy Twoje słowo się liczy :)