niedziela, 22 czerwca 2014

156/ Gdy nie można hałasować

Dzisiaj zdecydowałam się na owsiankę na zimno, którą wczoraj widziałam na kilku blogach i sama kiedyś dość często ją jadłam. Dodałam do niej świeże jagody, wiórki kokosowe i polewę czekoladową. Do tego zjadłam 3 kawałki (jeszcze jednego potem zjadłam, może dlatego, że porcja płatków była mała?) ciasta. Może trochę nudno jak na niedzielę, ale wczoraj u mnie w domu było coś w rodzaju imprezy i hm... mam salon połączony z kuchnią, a zostało u nas tyle osób, że pokoi gościnnych nie wystarczyło, więc hałasowanie nie wchodziło w grę.





Płatki owsiane z jagodami,  *sosem czekoladowym, wiórkami kokosowymi; czekoladowy chlebek bananowy z malinami
Oat flakes with fresh blueberries, shredded coconut and *chocolate sauce; chocolate banana bread with raspberries

*olej kokosowy+ciepła woda+ kakao+ szczypta stewii


Przepraszam za kompletnie nie apetycznie wyglądające zdjęcia, bliżej przypominające 'nie powiem co'. Uwierzcie mi, płatki owsiane wyglądały lepiej po wymieszaniu.

***

Wczoraj Patrycja prosiła o przepis na jagodzianki, więc go podam. Chciałabym jednak prosić ją o przeczytanie mojej odpowiedzi na jej komentarz, napisałam tam wiele istotnych rzeczy o tym cieście ;)

Zaczyn:
1/4 szklanki ciepłej wody
14g świeżych drożdży
szczypta brązowego cukru

Ciasto właściwe:
2 szklanki mąki orkiszowej typ 1050 (ale myślę, że każda się nada, kiedyś robiłam na pszennej i żytniej razowej) + do podsypywania
1 szklanka mleka sojowego
niecała łyżeczka *stewii w pudrze
1/4 szklanki oleju rzepakowego

Nadzienie:
Jagody
Ksylitol
2 łyżki mąki ziemniaczanej
1 łyżka mąki orkiszowej


Kokosowa kruszonka:
2 łyżki wiórków kokosowych
4 łyżki masła/margaryny
niecałe pół łyżeczki stewii w pudrze
4 łyżki mąki żytniej razowej (2000)

*używam skoncentrowanej stewii 95%, w jej składzie nie ma żadnych dodatków, więc jest bardzo słodka i łyżeczka potrafi dać za dużo słodyczy

Łączymy składniki rozczynu, odstawiamy w ciepłe miejsce i czekamy, aż się zapieni. Następnie dodajemy go do miski z mąką i mieszamy. Dodajemy resztę składników i wyrabiamy elastyczne ciasto. Ciasto może być kleiste i lepiące się. Podsypujemy mąką i odstawiamy do wyrośnięcia. Po podwojeniu objętości odrywamy od ciasta małe kawałki, formujemy placki, nadziewamy jagodami i zamykamy jak pieroga. Następnie nadajemy im w dłoniach kształt kulki. Układamy na blasze i odstawimy na 15 minut do wyrośnięcia. Zagniatamy kruszonkę i posypujemy bułeczki. Pieczemy ok. 20 minut w 200ºC (albo 12 minut w 220ºC) -  w każdym razie, nie trzymamy ich w piekarniku za długo! :)
Smacznego :)



10 komentarzy:

  1. Uwielbiam i owsiankę na zimno i połączenie kokosu z jagodami <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Jagody i czekolada :3
    Chlebek bananowy z malinami, porywam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też bardzo często mam taką sytuację, że nie mogę hałasować i wtedy naprawdę muszę kombinować, co by tu zrobić :P
    Nieapetyczne zdjęcia? Coś, co ma w sobie czekoladę i jagody nie może nie wywoływać ślinotoku! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. taką owsiankę to ja bym chętnie zjadła!
    na ciasto to ja zawsze się skuszę :D
    a przepis na jagodzianki już zapisuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. szczerze Ci tych jagód zazdroszczę!
    mam teraz ochotę na jagodzianki, czekoladę i banany...dobrze, że chociaż czekolada w domu :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Strasznie zazdroszczę Ci tych jagód, z Ty znów nimi kusisz! ;p
    Zdjęcia wcale nie są nieapetyczne moim zdaniem! Takie składniki po prostu ciężko sfotografować "idealnie" i "czysto" , ale przecież to wcale nie odbiera im smaku :))

    OdpowiedzUsuń
  7. jak u ciebie czekoladowo ! uwielbiam takie śniadania :3 ważne że było pysznie, o! ;))

    OdpowiedzUsuń
  8. Haha takie imprezy są fajne :D Zostają pyszne resztki :3

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam podobną sytuacje co do kuchni i salonu doskonale cię rozumiem, z tym ze u mnie w salonie ogolnie spią rodzice :) Pysznie pysznie i jeszcze raz pysznie :)

    OdpowiedzUsuń

Śmiało wyraź swoje zdanie! Każdy Twoje słowo się liczy :)