poniedziałek, 23 czerwca 2014

157/ A na Dzień Ojca...

Wstaję wcześnie rano i przemykam się do kuchni. Przygotowuję ciasto, rozgrzewam patelnię... Po chwili w powietrzu unosi się kokosowo-jagodowy aromat. Jeszcze trochę musu owocowego... i mogę podawać :)


Owsiano-żytnie placki z jagodami, podane z musem owocowym (jabłko-truskawka-jagoda)
Oat-rye blueberry pancakes served with apple-strawberry-blueberry mousse




PANCAKES Z JAGODAMI (2 porcje)
3/4 szklanki mąki żytniej razowej (typ 2000)
1/4 szklanki mąki owsianej
1 łyżeczka proszku do pieczenia/sody oczyszczonej
3/4 szklanki dowolnego mleka/wody
1 jajko - oddzielnie białko i żółtko
*szczypta stewii
kilka łyżek oleju
jagody
olej kokosowy do natłuszczenia patelni

*moje jagody zostały jeszcze po nadzieniu z jagodzianek - były wymieszane z ksylitolem, więc nie musiałam bardzo dosładzać ciasta

Rozgrzewamy patelnię. 
Przygotowujemy dwie miski: w pierwszej mieszamy mąki i proszek do pieczenia. Do drugiej miski wlewamy olej, mleko/wodę i żółtko jaja. Łączymy zawartość obu misek. Białko ubijamy na sztywno i dodajemy do masy. Następnie wsypujemy jagody i delikatnie mieszamy. Smażymy na lekko natłuszczonej, bardzo dobrze rozgrzanej patelni.

Smacznego! :)

Wieżyczka dla taty :)
*** 
Pierwszy raz jadłam placki z jagodami i na pewno nie ostatni :)
 Od dziś to moje ulubione :D
Tacie też smakowały, chyba powoli przekonuje się do 'mojego' jedzenia haha ;p Chociaż... na placuszki, naleśniki i gofry to zawsze jest chętny. Bo słodkie.

Dzisiaj zrobiłam sobie wolne - rodzice jadą do szpitala i musieli by na mnie czekać do 15, a tak, to ja poczekam na nich w domu. Może jakieś ciasto się upiecze, a co :)
W szkole i tak nic ciekawego nie robimy - mam tylko próby na przedstawienie/apel. Już 3 rok z rzędu moja klasa organizuje zakończenie ;) Pewnie jak będziemy chcieli coś zrobić i będziemy nawet mieć jakiś pomysł, to nam już nie dadzą ;p
Jutro jednak na pewno się tam pojawię - próba, no i sprawdzian z biologii. Muszę sobie trochę na niego przypomnieć.

Dlaczego mam takie grube dziwne dłonie na tych zdjęciach? :o 




15 komentarzy:

  1. u mnie na śniadanie też dziś placuszki, tylko pszenne, z płatkami owsianymi i truskawką :)
    ja zaczynam wakacje już jutro... w naszej szkole rok szkolny trwa zawsze parę dni krócej :)
    jakie dziwne ręce? są takie jak zawsze, do tego z pięknym kolorem na paznokciach!

    OdpowiedzUsuń
  2. tata na pewno się ucieszył!
    mój też zawsze uwielbiam takie słodkości :)
    a do szkoły też dziś nie poszłam! :D
    ale jutro się wybiorę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Placuszki cudowne :3 Normalne masz dłonie ;))

    OdpowiedzUsuń
  4. Kochana z Ciebie córka! :) Jagody od truskawek nawet wolę <3
    W szkole faktycznie już nic się nie robi, byłam dzisiaj na dwie lekcje i się zmyłam, bo to nie ma sensu.
    Dłonie masz najnormalniejsze na świecie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak Ci się ułożyły - no weź nie rozpaczaj :P
    Jak to się kiedyś mówiło: olej szkołę, zostań ninja! ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. Mój tata je zazwyczaj lekkie sniadanie, ale na takie by się skusił na pewno ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. gruby człowiek = grube łapy :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ach, anonimy jak zwykle bardzo pomysłowi! ._.
      taka córka to istny skarb! sama chciałbym dostać takie placki :)

      Usuń
    2. przecież te ręce nie są grube , są normalne . Wgl skąd ty możesz wiedzieć jak Ilona wygląda !

      A placuszki to istne niebo dla podniebienia *.*

      Usuń
  8. Grubych rąk nie widzę ;p Po prostu palec jest zgięty i tak wtedy dłoń wygląda ;)
    Tata musiał być zachwycony takim śniadaniem!

    OdpowiedzUsuń

Śmiało wyraź swoje zdanie! Każdy Twoje słowo się liczy :)