czwartek, 3 lipca 2014

166-167/ Z masłem orzechowym

Ostatnio wszędzie widziałam masło orzechowe. Naprawdę! Nawet śniło mi się po nocach :P
Na początku miałam kupić to lidlowskie, ale zrezygnowałam. Postanowiłam ukręcić własne masełko :) Bo domowe jest najlepsze.
Nie za słodkie, nie za słone - szczypta soli morskiej zdecydowanie wystarcza. Nie wiem jak Wy, ale ja należę do osób, dla których masło orzechowe musi trochę tej soli zawierać. Co więcej, tylko masło orzechowe. Innych rzeczy, posiłków nie solę.

ŚRODA 2.07.14/ 166


Kanapki z domowego, miodowego chleba żytniego z masłem orzechowym i bananem/dżemem jagodowo-borówkowym
Sandwiches: home-made honey rye bread with PB&banana and PB&jelly


***

CZWARTEK 3.01.14/ 167


Pełnoziarniste orkiszowe naleśniki z domowym masłem orzechowym, dżemem jagodowo-borówkowym i karobem
Wholegrain spelt crepes with PB&Jelly



***

Nie będę ukrywać, że nie jest dobrze. Nie chodzi tu o mnie, o moją przypadłość. Chociaż ta sytuacja na to dobrze nie wpływa. Staram się jednak nie odbijać tego na jedzeniu. Nie chcę robić dodatkowych problemów... 

Ostatnie dwa dni były okropne. Wiem, że są marne szanse na poprawę...
Masło orzechowe było zdecydowanie najlepszą rzeczą. Chociaż robienie go i wylizywanie łyżek wieczorem nie było dobrym pomysłem. Dobrze, że było tak późno, że nie miałam czasu nad tym myśleć. Rano już nic nie dało się z tym zrobić, tak?

21 komentarzy:

  1. A jak zrobiłaś masło ? Prażyłaś orzeszki ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. Prażymy orzeszki, studzimy i do blendera! :) Miksujemy do uzyskania gładkiego masła, pamiętając o przerwach, by nie uśmiercić robota :)

      Usuń
  2. domowe najlepsze, ale po cóż tak blender męczyć, kiedy lidlowskie i dobre i smaczne i tanie? ;) no i może to byłby jakiś krok w stronę ,,nie-super-healthy-food"?
    domowy chleb natomiast jak najbardziej, taki ciepły jeszcze z masłem- o!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłby, byłby... Chyba jednak nie mam jeszcze w sobie tyle odwagi. Wszystko małymi kroczkami...

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. tam nie miało być znaku zapytania, wiadomo że same pyszności :)

      Usuń
  4. Są ogromne szanse na poprawę, trzeba tylko o to walczyć.
    Ja również jestem zwolennikiem domowego masła orzechowego, aczkolwiek lidlowskie są bardzo smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Śniadania godne mistrza! :D Trzymaj się, bądź dobrej myśli! Wszystko się ułoży, zobaczysz :)

    OdpowiedzUsuń
  6. nic tak nie cieszy jak własnoręczne zrobione masło orzechowe! na tym domowym chlebie prezentuje się bosko ;>

    OdpowiedzUsuń
  7. Masło domowe dobre ale Lidlowskie też Trzeba było kupić heh ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. jak dla mnie kanapki są super i ja tez jestem najbardziej za domowym rovie je sama zawsze :) !

    OdpowiedzUsuń
  9. Walcz, Twoje myśli zależą od Ciebie tylko i wyłącznie.
    Domowe? To się ceni! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Domowe masło orzechowe jest najlepsze , najlepsze i jeszcze raz najlepsze <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie mnie zmotywowałaś do zrobienia pierwszego domowego masła ; ) Wygląda pysznie ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skrommnie zaproszę, u mnie przepis na domowe masełko:-)

      Usuń
  12. Ja od dłuższego czasu sama kręcę masełką:) to z arachidów, to ze słonecznika. Ale nie dodaje żadnych "doprawiaczy" typu sól, cukier, miód. Uwielbiam je samo w sobie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie tylko mała szczypta morskiej soli - w przypadku orzeszków ziemnych :) Jeśli robię masło z mieszanki różnych orzechów, rezygnuję z niej - wtedy masło nabiera zupełnie innego smaku i często nic nie jest mu potrzebne :)

      Usuń

Śmiało wyraź swoje zdanie! Każdy Twoje słowo się liczy :)