czwartek, 10 lipca 2014

174/ Jaglany krem

Tak dawno nie jadłam jaglanej, więc musiała się w końcu pojawić! W dodatku w mojej ulubionej formie - bardzo gęstego kremu!



Czekoladowy krem jaglany banan-śliwka z (czekośliwką)
Chocolate banana-plum millet cream 

PRZEPIS (jedna duża porcja):

szklanka wody
3-4 śliwki
1 duży banan
5 łyżek kaszy jaglanej (suchej)
2 łyżeczki budyniu czekoladowego
2 czubate łyżeczki naturalnego kakao
 *domowe powidła śliwkowe z kakao "czekośliwka"

Kaszę prażymy na suchej patelni do momentu, gdy zacznie pachnieć, a jej kolor będzie złoty - odstawiamy na chwilę. Śliwki i banana kroimy w plasterki i gotujemy w wodzie aż zmiękną (im bardziej się rozgotują tym lepiej).  Do uzyskanego kompotu wsypujemy kaszę jaglaną, mieszamy i gotujemy na małym ogniu pod przykryciem, aż do wchłonięcia płynu (podczas gotowania nie mieszamy). Dodajemy rozpuszczony w wodzie budyń czekoladowy i gotujemy do uzyskania odpowiedniej konsystencji ciągle mieszając. Następnie studzimy, po czym miksujemy na gładki krem i odstawiamy na noc do lodówki.
Smacznego!

*moje śliwki były kwaśne, więc by osłodzić krem dodałam do masy czekośliwkę i pół banana.







Dzisiaj spokojniej - ze wszystkim. Niedawno wróciłam ze spaceru (a raczej marszu ;p) z moim siostrzeńcem. Przyjemnie było na chwilę odetchnąć - posłuchać przyrody, poczuć zapach lasu... Teren do biegania wybadany, teraz trzeba tylko trochę odwagi...



19 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Już dodaję :) Zachęcam do podpisania się :)

      Usuń
    2. Hm a co zrobiłaś z podanym w przepisie budyniem? Dodałaś go po zmiksowaniu kremu czy rozmieszany w wodzie po tym jak kasza wchlonela wode? :D

      Usuń
    3. Rozpuszczony w wodzie pod koniec gotowania :)

      Usuń
  2. Jakie to boskie i gęste *.* Ja również proszę o przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę spróbować jaglanki! Twoja tak kusi *.*

    OdpowiedzUsuń
  4. czekoladowy to ja zawsze i wszędzie przygarnę...nie zostało Ci trochę?:D

    OdpowiedzUsuń
  5. No patrzcie: kolejna, co dawno jagły nie jadła! Na pohybel! ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. kremy na bazie jaglane są świetne :)
    Wychodzą gęste, kremowe i sycące :)

    OdpowiedzUsuń
  7. No cudeńko, znowu mam ochotę na coś czekoladowego!
    Ja przed chwilą skończyłem jeść "jaglaną" kolację :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super u mnie tez dziś taki krem czekoladowy z jaglanej pjonia <3 !

    OdpowiedzUsuń
  9. Krem jaglany ? Oj ja jeszcze nie jadłam takiego , chyba muszę sobie szybko zrobić , bo zarówno ty jak i karola bardzo mnie dziś nim kusicie ;)
    Bieganie w lesie jest cudowne *.*

    OdpowiedzUsuń
  10. Rozpieściłaś się maksymalnie dzisiaj :)
    Odwagi Kochana, to nic strasznego, tylko takie się może wydawać!

    OdpowiedzUsuń
  11. Kasza manna razowa - smak ten sam ale jest bardziej sycąca :)
    Twój krem bardzo mnie zachęcił do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń

Śmiało wyraź swoje zdanie! Każdy Twoje słowo się liczy :)