środa, 6 sierpnia 2014

201/ (NIE) Jedzmy jabłka

Ostatnio w telewizji głośno o sankcjach, embargo, polskich jabłkach, Rosji itp. Można wywnioskować, że trzeba jeść jak najwięcej jabłek z polskich sadów. Moim zdaniem jednak niekoniecznie. Dlaczego? Czy polskie, czy nie, to tak naprawdę nie ma znaczenia. Każde jabłko 'ze sklepu' jest prawdopodobnie nawożone jakimiś sztucznymi substancjami i nawoskowane, by ładnie wyglądało. Chyba wszyscy wiemy, jak wygląda takie jabłko - krwistoczerwone z błyszczącą skórką, niczym jabłko ze Śnieżki... Ale chyba wiemy, czym tamto jabłko było naszpikowane :)
Wnioski? Jedzmy jabłka, ale te ze sprawdzonych sadów, własnych ogrodów - tylko wtedy mamy pewność, że nie ma tam nic zbędnego :)

Dzisiaj ponownie owsianka 'cukiniowe brownie' - kusiło mnie, by dodać do niej banana, ale w ostatniej chwili zdecydowałam się na jabłko. Jabłko, za które nie zapłaciłam ani grosza - od wujka z ogrodu :) Jeszcze kwaśne, ale ekologiczne ;D





Owsianka na kozim mleku z kakao, cukinią, jabłkiem, gorzką czekoladą 92% i domowym ciastem drożdżowym
'Zucchini brownie' porridge with goat's milk, apple, dark chocolate and home-made yeast cake


Do tych cukiniowych owsianek chyba trzeba zmniejszać porcje, bo wychodzi ich 2x więcej ;p
Tym razem nie podołałam.

25 komentarzy:

  1. Bardzo dobrze powiedziane! Ja zawsze mam mnóstwo owoców z działki dziadków. Dopiero wtedy czuć prawdziwy smak <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę wreszcie się zebrać i tą cukiniową owsiankę zrobić, bo planuje ją od daaawna ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jabłka z ogródka są najlepsze! Nawet jeżeli niesamowicie kwaśne niektóre to własne! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A poza tym, te jabłka coś jeszcze chyba nie staniały, a przecież taki potworny ich nadmiar jest -.- Dlaczego nikt nie mówi o tym, że Polska to nr 1 borówek, malin, jagód i podobnych, a trąbią o trzecim miejscu odnośnie jabłek, kiedy Chiny mają produkcję 10 razy większą? Ale żyjemy w dziwnym świecie ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dlatego że wlasnie na jabłka putin zalozyl embargo? no pomysl troche :) gdyby nalozyl na borowki, to bylaby afera na borowki. ale nalozyl na jablka, i to dlatego ;)

      Usuń
    2. O matko, ale bzdura :P Jak można nałożyć embargo tylko na jabłka, zamykając tym samym import wszelkich owoców? Embargo jest nałożone na wszystko: i owoce, i warzywa.
      A afera jabłkowa jest dlatego, że Rosjanie importowali ich dużo z Polski. Tak jak kalafiorów, kapusty, i kilku innych rzeczy, na które także jest teraz embargo ...
      Po prostu no comment -.-

      Usuń
  5. Właśnie za to uwielbiam miseczkowe z cukinią, bo jest ich duuużo więcej :) Faktycznie się zgrałyśmy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. kusisz tą owsianką, oj kusisz :)
    musze ją w końcu zrobić, no! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. A już miałam napisać sądząc po zdjęciach, że fajnie, że zwiększyłaś porcję. Niestety nie pododołałaś. Kurczę, szkoda. Mam nadzieję, że następnym razem dasz! Wierzę w ciebie :*
    Papierówki od mojej babci najlepsze. Nie potrzebuję innych jabłek :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Owsianka wygląda świetnie! Same pyszności w miseczce :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak smakuje kozie mleko? ;) Tak! Jedźmy jabłka ;D Miseczka wypełniona aż po same brzegi :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę się zgodzić - jeśli nie odciśnie się dokładnie nadmiaru wody, to wychodzą dwie takie miseczki :D Mi szkoda było owsianki zmarnować i na śniadanie wszamałem obydwie...
    Pomysł z ciastem drożdżowym naprawdę genialny :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja uwielbiam jabłka, śliwki i inne owoce z drzew z naszego ogródka... Moze to głupio zabrzmi ale kiedy je jem (i nie tylko ja) to czuć w smaku , że te owoce "widziały słońce"... :) Te ze sklepu są takie bez smaku...

    OdpowiedzUsuń
  12. Do wersji cukiniowe brownie wolę jednak banana, ale i tak porwałabym zawartość miseczki :)

    OdpowiedzUsuń
  13. polskie jabłka najlepsze ze wszystkich! aa papierówki "kradzione" sąsiadowi to już w ogóle :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja jabłka mam od babci! Wyglądają koszmarnie (poobijane, przebarwienia mają) ale są cudowne!

    OdpowiedzUsuń
  15. oj tak najlepsze jabłka , to te z własnej jabłoni ;)
    A te brownie bardzo do mnie przemawia, nie zaprzeczę , oj nie ;D

    OdpowiedzUsuń
  16. chce kozę, będę miała mleko xD

    Pozdrawiam

    nutkaciszy.blogspot.com
    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha też tak mówiłam ;p Uważaj z marzeniami, potrafią się spełniać haha :D

      Usuń

Śmiało wyraź swoje zdanie! Każdy Twoje słowo się liczy :)