wtorek, 19 sierpnia 2014

214/ Matcha pancakes


Obudziłam się dzisiaj z ochotą na placuszków z jabłkiem - tak dawno ich nie jadłam, że aż zapomniałam jak smakują. Zabrałam się więc do robienia placków, jednak nie byle jakich ;)
Niedawno ciocia podarowała mi małą paczuszkę zielonej herbaty w proszku. Jest idealna do wypieków, placuszków, omletów... Nadaje pięknego, zielonego koloru i ciekawego, lekko cytrynowego smaku.
To właśnie ją dodałam do dzisiejszych pancakes i muszę przyznać, że to był dobry pomysł :)
Idealnym dodatkiem okazał się miód, który ostatnio często się tu pojawia. Dostaliśmy go od kolegi taty z czasów jego młodzieńczych lat, który ma własną pasiekę. Zdziwiła mnie jego gęstość, ale teraz wiem, jak powinien wyglądać prawdziwy miodek :)






Placki z jabłkiem i zieloną herbatą w proszku (matcha) podane z miodem
Matcha pancakes with apple and honey

1 jabłko
1 jajko
7 łyżek mąki żytniej
2 płaskie łyżeczki herbaty matcha
1 płaska łyżeczka masła
sok jabłkowy 100% 

Jabłko ścieramy na tarce o grubych oczkach, dodajemy jajko i masło. Łączymy ze suchymi składnikami i rozcieńczamy masę sokiem, do uzyskania konsystencji gęstej śmietany. Smażymy na dobrze rozgrzanej i lekko natłuszczonej patelni (u mnie olej kokosowy do pierwszych placków). 
Smacznego!






8 komentarzy:

  1. herbaciane pancakes? podoba mi się ten pomysł, nawet bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Od dawna planuję kupić tą herbatę! :)
    Placki z nią musiały być cudowne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam! Muszę spróbować także latte z nią zamiast kawy :3

      Usuń
  3. Ja też mam wielką ochotę na placuszki z jabłkami, niedługo zagoszczą i na moim talerzu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy wpis. :)))

    Pozdrawiam

    nutkaciszy.blogspot.com
    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie dość że pięknie wyglądają , to jeszcze są takie zdrowe ! <3

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo fajnie i ciekawie sie prezentuja <3 !

    OdpowiedzUsuń

Śmiało wyraź swoje zdanie! Każdy Twoje słowo się liczy :)