wtorek, 26 sierpnia 2014

221/ Ciągle dyniowo

Miał być dyniowy chlebek, dyniowe gofry, dyniowy placek... Ostatecznie chciałam zjeść dyniowe kulki owsiane na mleku sojowym. Patrząc na żółtą, słoneczną owsianą masę pomyślałam jednak, że krem byłby lepszy. Masa była rzadka, a nie chciałam dodawać mąki, bo uznałam, że to byłoby już za dużo - miałam w zamiarze zjeść jeszcze trochę ciasta. Więc ostatecznie powstał budynio-krem, podany w towarzystwie ryżowej, herbacianej babki :)

Mimo tego, że krem nie był najgęstszy, był pyszny. Smakował jak najlepsze kluseczki lane, które mama robiła mi jak byłam malutka. Zdecydowanie wolałam te jajeczne kluseczki od płatków z mlekiem.



Dyniowo-gruszkowy krem owsiany z jajkiem i cynamonem na mleku (napoju) sojowym, ciasto ryżowe z zieloną herbatą i gruszką
Pumpkin-pear spicy oat cream with egg, soy milk and home-made rice flour matcha cake

1 mała gruszka
3 łychy musu dyniowego
4 łyżki płatków owsianych
jajko
świeżo tarta kora cynamonu
mleko sojowe - 1 szklanka (u mnie pół na pół z wodą) + odrobina do masy na krem

Płatki owsiane zalewamy wrzątkiem i odstawiamy do napęcznienia. Gruszkę trzemy na tarce i łączymy z musem dyniowym, jajkiem i cynamonem. Następnie dodajemy do masy płatki* i trochę  mleka. Masa powinna być konsystencji gęstej śmietany. 
Mleko wlewamy do rondelka, doprowadzamy do wrzenia i wlewamy masę jajeczną, ciągle mieszając. Gotujemy do zgęstnienia. 
Smacznego :)

*możemy też zmiksowaćć płatki, aby krem był gładki ;P




32 komentarze:

  1. Takie spontaniczne pomysły są najlepsze :d
    A kluseczki i ja mam w planach zrobić bo ze względu na pogodę ,która ostatniego czasu było to zbytnio nie pasowały, a teraz jest na nie idealna pora ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolejnym ciastem kusisz! ;p
    Dynia, gruszka i cynamon? To musiało być pyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Osobiście nigdy nie jadałem klusek lanych, ani innych takich cudów :P
    Grucha, dynia i cynamon - jak wyżej, to jest pyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. O mniam, musiało być mega, same słowa gruszka dynia i cynamon pobudzają moje kubki smakowe !

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystko tutaj idealnie ze sobą musiało współgrać. Po prostu to nie mogło nie smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czasami ciężko jest się zdecydować, człowiek chciałby zrobić wszystko na raz :D A ciacho pierwsza klasa :)

    OdpowiedzUsuń
  7. jestem ciekawa połączenia tego kremu z ciastem.. nigdy nie próbowałam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciasto zanurzone w ciepłej miseczce - TAAAAAAAK! :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Śniadanie idealne *.* Gorący krem i do tego ciasto! Aaa oddawaj! *.*

    OdpowiedzUsuń
  10. ciekawy duet, tak jeszcze nie jadłam ;) a mi mama klusek lanych nigdy nie robiła- ja zajadałam się chocapicami w towarzystwie cinni minis (i odrobiny mleka) :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, też się tymi płatkami zajadałam, tylko jeszcze te w kształcie ciasteczek były, nie pamiętam ich nazwy... O kluski musiałam się dobrze doprosić - w końcu, rano zawsze jest mało czasu, a ich przygotowanie trochę go zabiera... Chociaż teraz ja uznaję je za jedne z szybszych śniadań :)

      Usuń
  11. Dyniowy krem powiadasz? - Jestem w niebie <3

    OdpowiedzUsuń
  12. krem i jeszcze ciasto ale Ci dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Widzę, że sporo pomysłów było na tę dynię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie było, a jest! Jeszcze wiele dyniowych pyszności przede mną :)

      Usuń
  14. Moja mam robiła mi grysik do butelki, stąd u mnie akurat sentyment do manny, tyle że już w miseczce :) gruszka z dynią - muszę kiedyś spróbować!

    taste-attack.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. dyniowo? tak trzymaj- ja też uwielbiam dynię! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. bo z dynią trudno skończyć, wiem coś o tym :D dalej mi się to 13 kg śni po nocach!

    OdpowiedzUsuń
  17. czasem proste jest najbardziej smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Hm, widziałam podobne kluski wczoraj na jednym z blogów, na przyszłość to nei grzech podawać inspirację. ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Kusisz tą dynią. Moja bladziutka leży sobie jeszcze w ogródku ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ojejejejjeu *.* Cudooowny. teraz będzie mi się śnił po nocach. Kocham lane kluseczki. Z całego serca :)
    A podzielisz się przepisem?

    OdpowiedzUsuń

Śmiało wyraź swoje zdanie! Każdy Twoje słowo się liczy :)