czwartek, 28 sierpnia 2014

223/ Ciacho dobre na wszystko

Wczoraj odkryłam kolejny pyszny wariant smakowy mikrofalowej babeczki! W roli głównej występują dynia, kokos i daktyle. Naprawdę boskie połączenie, które zasmakowało też tacie. Koniecznie musiałam je powtórzyć przy śniadaniu. 
Wiem, wiem - w mikrofali nie jest zdrowo (ale przecież uczę się, że nie zawsze tak musi być). Wykorzystuję ją jednak tylko do przygotowywania takich wypieków, czyli... tak naprawdę, to nie tak, jak powinna być wykorzystywana :P 

Czy was też dobija to tragiczne światło? >.< 



Ciacho dyniowo-kokosowe z daktylami w kubku, podane z domowym dżemem jagodowym i wiórkami kokosowymi
Pumpkin-coconut mug cake with dates, served with home-made blueberry jam and shredded coconut

4 łyżki puree z dyni
2 małe, przepiórcze jajka lub pół kurzego
1 łyżka oleju (opcjonalnie, ale wypiek będzie lepszy z tłuszczem)
2 łyżki wiórków kokosowych
4 łyżki mąki żytniej (jasnej)
1 duża łycha mąki kokosowej
3/4 płaskiej łyżeczki sody oczyszczonej
4 suszone daktyle + wrzątek

 Daktyle zalewamy wrzątkiem i odstawiamy na chwilę, aby zmiękły (można je też ugotować).
Mus z dyni mieszamy z jajkami i olejem. Wsypujemy mąki, sodę oraz wiórki kokosowe i mieszamy dokładnie.
Następnie dodajemy daktyle razem z wodą, w której się moczyły (rozrzedzi masę). 
Ciasto powinno być bardzo gęste, ale mokre  i lekko lejące się. 
Pieczemy przez ok. 10 minut w mikrofali (do suchego patyczka.)
Smacznego!

Ta piękna para...

***
Na drugie śniadanie były naleśniki gryczane (a w zasadzie gryczano-ryżowe, bo cierpię na deficyt tej pierwszej mąki). Tym razem mam zdjęcie, ale tylko samych naleśników. Podałam je na wytrawnie, jako wrapy, ale świetnie nadają się też do słodkiego nadzienia :) Przepis na nie dodam, gdy będę miała więcej zdjęć. Chciałam pokazać, że z mieszanki tych mąk (lub samej gryczanej, ryżowej) wychodzą! I to nawet mi - słynnej naleśnikowej kalece. Jeśli mi się udają, to znaczy, że każdy może je usmażyć :)







Mogłabym użalać się nad sobą,  nad tym, co mi się przytrafiło i narzekać na swój los. Na to, przez co przechodzę, ale...

"Co ludzie zwykle nazywają swym losem, jest przeważnie tylko ich własną głupotą"

 - Artur Schopenhauer



20 komentarzy:

  1. Ale pysznie dziś u Ciebie! :) Jesteś mistrzynią w mikrofalowych ciachach! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiem, dlaczego uważa się, że mikrofala jest niezdrowa... Może ktoś mnie rozsądnie oświeci? ;)
    Dynia i kokos znam, dynia i daktyle znam, trio też znam i lubię, ale zostawiam na "gorszą" jesień :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://www.kobieta.pl/zdrowie/medycyna/zobacz/artykul/mikrofalowka-czy-rzeczywiscie-szkodzi-zdrowiu/

      Usuń
    2. Dziękuję serdecznie ;)
      Jak wynika z tego artykułu, jest ona szkodliwa (a raczej fale) w momencie, gdy stoimy obok. Moim zdaniem chyba lepiej zadbać o szkodliwość komputera, bo raczej przy nim spędza się dziesiątki (tysiące) więcej razy czasu. Dziękuję :]

      Usuń
    3. Albo telefonów! Gdy się bardzo często rozmawia przez telefon, trzymając bardzo blisko głowy coś może się tam wytworzyć...

      Usuń
  3. Już myślę sobie, że zrobię to ciacho, ale mam tylko odrobinę puree.. Więc następnym razem z pewnością! :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie ciacha najlepsze kiedy nie ma piekarnika w domu :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe, czy kiedyś się odważę w końcu na to ciacho ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę zrobić to ciasteczko z mikrofali choć szczerze się przyznaję, że nie wierze w sukces ani trochę ;0
    Pysznie wygląda śniadanko i naleśniki !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się bałam, ale teraz wolę takie ciacho od tego z piekarnika. Nie trzeba tyle czekać :D

      Usuń
  7. a ja zachwycam się naleśnikami :D
    oczywiście ciacho też jest godne uwagi :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ojej jak tu u Ciebie ciekawie dzisiaj! Ciacho zapisuje i probuje z gryczana robic, nalesniki uwielbiam gryczano ryzowe, sa mega ❤
    Co do cytatu, zgadzam sie w 100% ale glowa do gory, co bylo trzeba zostswic za soba i isc dalej !:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z gryczaną na pewno wyjdzie - wczoraj robiłam właśnie z nią i ryżową :D

      Usuń
  9. Z tego co wiem to mikrofalówka nie jest wcale nie zdrowa ( czytałam w gazecie ) :) Ciacho to super smaki <3 ! A takie drugie sniadanie jest idelane szuklam wlasnie jeakiegos fajnego pomysłu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak tak patrzę na to ciacho to aż trudno uwierzyć, że takie cudo powstało w mikrofalówce :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Te ciacho podbiło moje serducho , bo nie dość że dyniowe , to jeszcze kokosowe i z daktylami <3

    OdpowiedzUsuń
  12. po pierwsze - uwielbiam połączenie dyni i kokosu.
    po drugie - nie obchodzi mnie, że 'nie zdrowo' w mikrofali, jest przeciez tak pysznie i szybko! <3
    po trzecie - nie bądź tak krytyczna w stosunku do siebie, to nie jest dobre ;)

    OdpowiedzUsuń

Śmiało wyraź swoje zdanie! Każdy Twoje słowo się liczy :)