poniedziałek, 13 października 2014

266/ Najlepsza!

Jak tak dalej pójdzie to przegapię nie tylko swój 300 post, a i Wasze! Naprawdę bardzo Was przepraszam, w tym tygodniu postaram się o regularniejsze wpisy. Może zacznę używać do tego celu telefonu?

A dzisiaj.... najpyszniejsza owsianka wszech czasów! Kto nie zaznał połączenia masła orzechowego z bananem i kakao niech żałuje, albo... przygotuje sobie takie śniadanie :D
Po wczorajszych ciasteczkach (przepis na nie zamieszczę później tutaj) zostały mi dwa białka, więc nie pozostało mi nic innego, jak porządne zbicie go i dodanie do mojej owsianki. Czemu tak zwlekałam z tą puszystą chmurką? :)

Masła orzechowego było dużo - zostało mi po właśnie po wyżej wspomnianych ciasteczkach. Nie wiem, czy była to jedna wielka łycha czy może dwie... Ale nie boimy się kalorii, prawda? Już nie.




Orzechowa owsianka piankowa z bananem, szczyptą soli morskiej (!), cynamonem, kozim mlekiem i czekoladowym miodem
Peanut butter&banana fluffy oatmeal with cinnamon, goat's milk and chocolate honey

5 łyżek płatków owsianych górskich
masło orzechowe - duużo
szczypta soli
cynamon
1 banan
mleko (dowolne)+woda
1 białko od szczęśliwej kury

1 łycha dobrego miodu +  2 łyżeczki kakao

Płatki mieszamy z masłem, zalewamy wodą i odstawiamy na noc. Rano doprowadzamy masę do wrzenia, dodajemy banana w plasterkach, szklankę mleka z wodą w proporcjach 1:1 i gotujemy do zgęstnienia. 
Gdy nasza owsianka będzie miała odpowiednia konsystencję, zdejmujemy z ognia i dodajemy do niej ubite na sztywno białko. Delikatnie mieszamy i jeszcze chwilę gotujemy. Przekładamy do miseczki i delektujemy się jej cudownym smakiem :D
Smacznego!


***


Bananowe placki z bakaliami i kakao, podane z miodem
Banana-cocoa pancakes with raisins, nuts and honey


***


Pieczona jaglanka banan-kakao  z dżemem jagodowym

 Kakaowe kluski bananowe z sezamem i syropem malinowym

 Surowa gryczanka "rafaello"




14 komentarzy:

  1. Kalorii - niet xD
    Na plackach to miód gryczany (nieskrystalizowany jeszcze)? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smakuje trochę jak gryczany, ale moja babcia (która podarowała mi duży słoik :D), mówi, że to na pewno nie gryczany, więc... nie mam pewności.

      Usuń
  2. Dużo masła,dużo radości, dużo zdrowia :) Same plusy!

    OdpowiedzUsuń
  3. Faktycznie. Połączenie smaków w owsiance jak dla mnie najlepsze z możliwych! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. No i teraz nie wiem nawet na co patrzyć! Wszystko pyszne!
    I nie boimy się :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piankowe owsianki są fantastyczne! Każdy poranek zaczynasz przepysznie <3

    OdpowiedzUsuń
  6. pierwsze i ostatnie śniadanie <3
    nie boimy się kalorii, oczywiście, że nie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja znam to połączenie i jestem zakochana, rozumiem Cię w pełni.
    Też mam problem z czasem, posty zamieszczam rzadziej, a i nawet w szkole z telefonu dodaję. Ale nic się nie dzieje, nie zapomnimy o Tobie! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. masło orzechowe +banan +kakao - tęsknię <3
    a gryczankę też bym ukradła!

    OdpowiedzUsuń
  9. oho, ta owsianka... aż chciało by się zjeść! ♥

    OdpowiedzUsuń

Śmiało wyraź swoje zdanie! Każdy Twoje słowo się liczy :)